جان کربی: از بهار خلبانان ایرانی در مسکو آموزش پرواز با جنگنده های سوخو را می گذرانند/ تهران جت های سوخو 35 را از روسیه دریافت می کند.

جان کربی: از بهار خلبانان ایرانی در مسکو آموزش پرواز با جنگنده های سوخو را می گذرانند/ تهران جت های سوخو 35 را از روسیه دریافت می کند.

خلاصه سخنان جان کربی این است:

روسیه سطح بی سابقه ای از حمایت نظامی و فنی به ایران ارائه می کند. ایران همچنین به بزرگترین حامی نظامی روسیه تبدیل شده است. این امر روابط دو کشور را به یک مشارکت دفاعی تمام عیار تبدیل می کند.

من فکر می کنم برای ما مهم است که روشن کنیم که این مشارکت نه تنها برای اوکراین، بلکه برای همسایگان ایران در منطقه نیز تهدیدی است.

ما این اطلاعات را با شرکای خود در خاورمیانه و سراسر جهان به اشتراک گذاشته ایم.

ما معتقدیم که حمایت ایران از ارتش روسیه در ماه های آینده افزایش خواهد یافت. ما حتی معتقدیم ایران در حال بررسی فروش صدها موشک بالستیک به روسیه است… همچنین گزارش هایی را دیده ایم که مسکو و تهران در حال بررسی راه اندازی خط تولید مشترک پهپادهای مرگبار در روسیه هستند.

ما از ایران می خواهیم که مسیر خود را برگرداند و این اقدامات را انجام ندهد.

حمایت از این دو همچنان ادامه دارد. روسیه به دنبال همکاری با ایران در زمینه هایی مانند توسعه و آموزش تسلیحات است. ما نگران این هستیم که روسیه قصد دارد قطعات نظامی پیشرفته مانند بالگردها و سیستم های دفاع هوایی را در اختیار ایران قرار دهد. بر اساس گزارش ها در بهار امسال، خلبانان ایرانی در روسیه برای یادگیری پرواز با سوخو 35 آموزش دیده اند.

این نشان می دهد که ایران می تواند در سال آینده جت های جنگنده دریافت کند. این جنگنده ها نیروی هوایی ایران را در مقایسه با همسایگان منطقه ای به میزان قابل توجهی تقویت می کنند. این یک مشارکت دفاعی تمام عیار است که برای اوکراین و همسایگان ایران مضر است.

ما از ابزارهایی که در اختیار داریم برای افشای و ایجاد اختلال در این فعالیت ها استفاده خواهیم کرد و آماده انجام کارهای بیشتری هستیم.

روسیه و ایران با مشارکت در این انتقال پهپاد از ایران، تعهدات مندرج در قطعنامه 2231 را زیر پا گذاشته اند.

ما به همکاری با متحدان و شرکای خود و با سازمان ملل بر روی راه های واکنش ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید