اختصاصی/ جنگنده سوخو 35 اوایل سال آینده وارد ایران می شود

اختصاصی/ جنگنده سوخو 35 اوایل سال آینده وارد ایران می شود

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی از ورود جنگنده سوخو 35 اوایل سال آینده به کشور خبر داد.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: جنگنده سوخو 35 به سفارش ایران از روسیه اوایل سال آینده وارد کشور می شود.

حیدری همچنین گفت: به روسیه دستوراتی مانند سامانه های پدافندی، موشکی و بالگردی داده ایم و بیشتر این سلاح ها به زودی وارد کشور می شود.

به گزارش تسنیم، در سال های اخیر گمانه زنی هایی مبنی بر خرید جنگنده سوخو 30 از روسیه مطرح شده و در مقاطعی این گمانه زنی ها قوت گرفته است.

این موضوع تا شهریور ماه سال جاری ادامه داشت، امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تایید خبر خرید جنگنده از روسیه برای نیروی هوایی، بر خرید جنگنده سوخو-35 تاکید کرد. در دستور کار قرار گرفته و خرید جنگنده سوخو-30 در برنامه است.

تاکنون اخبار غیررسمی زیادی درباره خرید هواپیماهای جنگنده از روسیه، نوع، تعداد و زمان تحویل آنها به ایران منتشر شده است و در تازه ترین اظهار نظر یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید: این جنگنده ها اوایل سال آینده وارد ایران می شوند.

* درباره سوخو 35 بیشتر بدانید

سوخو 35 یکی از قدرتمندترین جنگنده های نسل 4++ جهان است که مجهز به رادار آرایه فازی پیشرفته N-035 است و می تواند 30 هدف را شناسایی و با 8 هدف به طور همزمان درگیر شود.

حداکثر سرعت این جنگنده در ارتفاع پایین 1500 کیلومتر در ساعت و در ارتفاع بالا 2500 کیلومتر بر ساعت است و منبع عملیاتی موتورهای قدرتمند آن 4000 ساعت برای هر دوره عملیات قبل از نیاز به کنترل و تعمیرات اساسی است.

سوخو 35، نیروی هوایی نیروی هوایی ارتش نهاجا، شورای اسلامی ایران، شهریار حیدری،

این جنگنده به طور همزمان به موشک های هوا به هوا، هوا به زمین، ضد کشتی و ضد رادار مسلح می شود، علاوه بر این قابلیت پرتاب و پرتاب انواع بمب، لیزر، ماهواره و موشک های راداری را نیز دارد.

طول 21.9 متر
ارتفاع 5.9 متر
طول بال ها 15.3 متر
حداکثر وزن برخاست با حداکثر ظرفیت بار 34.5 تن
بیشترین وزن سلاح های قابل حمل 8 تن
سقف پرواز 18 کیلومتر
حداکثر سرعت، بیشینه سرعت ماخ 2.5
حداکثر نیروی گرانشی مجاز 9 گرم
سرعت ارتفاع پایین 1500 و ارتفاع بالا 2500 کیلومتر در ساعت
من برنده ام با تانک 4500 و بدون تانک 3600 کیلومتر
فاصله لازم برای برخاستن 400 متر
برد رادار 350 تا 400 کیلومتر
توانایی کشف و تعامل 30 هدف را کشف کنید و با 8 هدف درگیر شوید
مقطع رادار

2 متر مربع

دیدگاهتان را بنویسید