موزه «بلدیه» تا اوایل سال آینده در باغ زرشک اصفهان افتتاح می‌شود

شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان گفت: موزه بلدیه تا ابتدای سال آینده در باغ زرشک افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

علی قاسم زاده در برنامه رادیویی «مستقیم با مردم» با موضوعاتی چون گالری های کتابخانه مرکزی. موزه وی به تشریح هنرهای مدرن، موزه بلدیه و کارخانه ریسباف پرداخت و گفت: موزه هنرهای مدرن در حال بازسازی است و به طور مرتب آن را دنبال می کنم.

وی ادامه داد: مرمت قابل پیش بینی نیست و باید در مراحل انجام کار محقق شود. در واقع نمی توان گفت که کار در یک ماه تمام می شود زیرا مرمت کاری حساس و ظریف است و ممکن است در حین انجام آن با مشکل مواجه شویم.

شهردار اصفهان وی با بیان اینکه گالری های کتابخانه مرکزی شهرداری که محل نمایش هنرهای معاصر و مدرن بود مرمت شده و به زودی وارد چرخه خدمات می شود، گفت: همچنین تا ابتدای سال آینده موزه شهرداری نیز به بهره برداری می رسد. در باغ زرشک محل سابق معاونت فرهنگی شهرداری افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای اصلی کارخانه ریسباف نیز تکمیل و در شورای دولت به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شده است. شهرداری اصفهان پیش از این برای احیای آن اعلام آمادگی کرده است.

پایان مرمت موزه هنرهای معاصر تا نوروز 1403

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نیز گفت: پس از مرمت موزه هنرهای معاصر، در هر دو جبهه شمالی و غربی سقف با مشکل سازه ای مواجه شدیم و مجبور شدیم کل سقف این دو را باز کنیم. جبهه ها سپس متوجه شدیم که موریانه تیرهای اصلی سقف را از بین برده است و مجبور شدیم تیرهای شش متری را تعویض کنیم.

محمدعلی ایزداسادی ادامه داد: با توجه به اینکه این قسمت از سقف باید با مواد یکسان و کفش به کفش پر می شد، یک جبهه کاری جدید ایجاد شد. همچنین در قسمت غربی با نشتی فونداسیون مواجه شدیم که در برآورد اولیه محاسبه نشده بود، بنابراین لازم بود که فونداسیون ها را اصلاح و ترک هایی را که در حین اجرا تحمیل شده بود رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موزه هنرهای معاصر بنای ارزشمندی است و همه این موارد باید با حساسیت رصد شود، زمان مرمت تمدید شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه این سازمان تمام تلاش خود را می کند تا نوروز 1403 این موزه را به چرخه فرهنگی شهر بازگرداند، گفت: حرفه ای ترین کارگاه اصفهان که در زمینه سازه های سنتی فعالیت می کند در اختیار است. این سازمان تعمیر و بهسازی است و موضوع مرمت موزه هنرهای معاصر با دقت پیگیری می شود.



آیا این خبر مفید بود؟