نام باغ موزه دفاع مقدس کوم به نام باغ موزه است!

ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1795745

باغ موزه دفاع مقدس در کوم که قرار بود به مرکز فرهنگی و گردشگری کوم تبدیل شود، وجود ندارد و حتی برای شهروندان کوم نیز موثر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، در دنیای امروز تلاش برای حفظ هویت و تاریخ یکی از اصلی ترین درگیری های ملت هاست. کشف هویت ملی و ریشه های پیوند تاریخی ملت با کنکاش در ناکامی ها، پیروزی ها و تجربیات یک ملت محقق می شود، ملتی که تاریخ خود را نداند، ناگزیر این مصیبت را تکرار خواهد کرد. چنین ملتی پیوسته در گردباد اشتباهات است و طبعاً از شناخت گذشته بهره ای نخواهد برد. بخش مهمی از هویت تاریخی کشورمان دوران دفاع مقدس است و در این میان باغ موز حفاظت مقدس یکی از بهترین دستاوردها در انتقال تجربه حفاظت مقدس است.

فلسفه ایجاد باغ موزه در استان های مختلف شناخت نقش مردم این استان در دوران دفاع مقدس و دیدار با نسل جدید است و در اوایل سال 1364 تصویب شد.

در حال حاضر 332 باغ موزه دفاع مقدس در استان های کشور فعال است و رئیس بنیاد حفظ آثار و آثار دفاع مقدس پیش بینی می کند این تعداد تا سال 1404 به 36 موزه دفاع مقدس در کشور افزایش یابد. باغ موزه در استان خوزستان افتتاح شد.

علیرغم اینکه قم به عنوان پرچمدار انقلاب و امت جهان اسلام و پایتخت تشیع شناخته می شود، ساخت و افتتاح باغ موزه دفاع مقدس قم کمی دیرتر از آنچه که باید آغاز شد. آغاز شده اند.

موزه انقلاب کوم و موزه دفاع مقدس که در مهرماه 1378 با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

باغ 32 هکتاری موزه دفاع مقدس کوم واقع در جنب پروژه باغ پرندگان و سرچشمه پارک 1000 هکتاری محصولی به مساحت 27 هکتار، هدیه شهرداری و پنج هکتار مسکن و شهرسازی است. به بنیاد حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس کوم بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان رسیده و تاکنون بالغ بر 40 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

پروژه باغ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کوم یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان در سال 1368 است و زیربنای اصلی ساختمان باغ موزه کوم 8799 مترمربع است.

با وجود گذشت بیش از یک سال از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس، این مکان به ماموریتی که برای آن ساخته شده است، عمل نکرده است.

نمای بیرونی باغ موزه دفاع مقدس معمولاً بازسازی یادمان های مناطق عملیاتی و عملیات دوران دفاع مقدس است که سربازان این استان حضور داشتند اما نمای بیرونی باغ موزه امن دفاع در کوم بیشتر شبیه زمین چمن است.

همچنین نبود تجهیزات و ماکت های نظامی مناسب در نمای بیرونی این باغ موزه یکی از نقاط ضعفی است که کاملاً به وضوح دیده می شود و به جرات می توان گفت محوطه باز این باغ موزه به جز تعداد کمی چیزی برای ارائه ندارد. کارتیس نصب شده

ورودی حیاط این باغ راهرویی سرد و بی روح مانند ساختمان های اداری است که مشتری ندارد، سمت چپ همان طبقه سالن همایش است که هر از گاهی مراسمی با مهمانان ویژه برگزار می شود.

سمت راست طبقه همکف، روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس است و جز چند بنر با تصاویر شهدا چیزی دیده نمی شود.

طبقات چهارم این باغ موزه دفاع مقدس کوم در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار دارد و طبقات دوم و سوم همچنان در حال ساخت است.

با این اوصاف عملاً می توان گفت که باغ موزه دفاع مقدس کوم که قرار بود به مرکز فرهنگی و گردشگری کوم تبدیل شود، وجود ندارد و حتی برای شهروندان کوم نیز موثر نیست.

استفاده از سیمان های غیردولتی سال هاست که در امور فرهنگی، ورزشی، مذهبی و گردشگری از خشت در این باغ موزه استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید