باغ موزه دفاع مقدس آبادان تنها محوطه بکر باقی مانده از جنگ است


ساعت: 21:16
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820765

سعید سریعی گفت: بازدیدکنندگان قبل از بازدید از باغ موزه فکر می کنند که وضعیت کنونی این شهر مانند دوران جنگ است، اما بعداً به این باور می رسند که در آبادان جنگ خانگی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید سریعی مدیر باغ موزه دفاع مقدس آبادان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب اظهار داشت: آثار گلوله و توپ روی دیوارها که حدود 40 سال پیش نمایان شده است؛ در حال حاضر ردپای گلوله و توپ روی دیوارها ظاهر شده است. برای مشاهده.

وی با بیان اینکه این آثار نماد جوانمردی جوانان ایرانی در مقابل رژیم متجاوز بعث است، افزود: بازدیدکنندگان قبل از بازدید از باغ موزه، وضعیت کنونی آبادان را شبیه دوران جنگ می پندارند، اما پس از آن باور می کنند. که در این شهر در جنگی سوزان و تحمیلی قرار دارد.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس آبادان گفت: امسال با توجه به اینکه اولین سالی بود که باغ موزه به صورت رسمی آمادگی خود را برای خدمت رسانی به زائران راهیان نور اعلام کرد، با توجه به اینکه استقبال خوبی صورت گرفت. محدودیت ها.”

صریحی ادامه داد: در ایام نوروز 2 هزار و 386 نفر به صورت حضوری یا کاروانی از باغ موزه دفاع مقدس آبادان بازدید کردند. البته تلاش می شود این منطقه در طرح زیارت راهیان نور برای سال های آینده گنجانده شود.

وی گفت: همچنین در بازدیدی که از تمامی کارکنان موزه در سراسر کشور از جمله همدان، کرمان و تهران در منطقه داشتند، گفتند که نماد اصلی جنگ بوده است چرا که سایر موزه ها بخشی از آثار دفاع مقدس را در یکی تالار نگهداری می شود اما در باغ موزه آبادان همه آثار در همان منطقه نظامی نگهداری می شوند.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس آبادان ادامه داد: این منطقه در صورت ورود کارکنان به عرصه فرهنگی و ایجاد اشتغال در این باغ موزه می تواند محل عبادت و گردشگری مسافران باشد.

صریحی گفت: همچنین در بازدید سرلشکر باقری از این منطقه نظامی مجوز ایجاد زیرساخت های لازم اخذ شد که در اسرع وقت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید