جان کربی: ما می خواهیم تهران به معامله بازگردد/توافق بهترین راه برای دستیابی به نتیجه است

جان کربی: ما می خواهیم تهران به معامله بازگردد/توافق بهترین راه برای دستیابی به نتیجه است

کربی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: توافق جدید با ایران به ما این امکان را می دهد که بازرسان بیشتری مستقر کنیم و ببینیم ایرانی ها چه می کنند.

کربی بدون صحبت از تاخیر آمریکا گفت: ما می خواهیم تهران به توافق برگردد.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به رژیم صهیونیستی و خطر آن در منطقه و لشکرکشی های واشنگتن به خاورمیانه اظهار داشت: همه می دانند که ایران به سلاح های هسته ای خطرناک مجهز است.

ادعای کربی این است که در حالی که مقامات کشورمان بارها تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را رد کرده اند.

کربی افزود: دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به نتیجه است.

این مقام آمریکایی بار دیگر از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت: نگرانی و ترس اسرائیل را درک می کنیم اما رئیس جمهور معتقد است که حل مشکلات خاورمیانه در سایه ایران هسته ای بسیار دشوار خواهد بود.

دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران پس از پنج ماه وقفه در 23 مردادماه در وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز در 26 مرداد با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به روزنامه فایننشال تایمز گفت که بسته جدیدی از پیشنهادات را روی میز گذاشته است که شامل راه حل های به روز در مورد لغو تحریم ها و هسته ای ایران است. برنامه . .
بیش از یک هفته از پاسخ کتبی ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا می گذرد و علیرغم ادعای رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام، دولت جو بایدن همچنان مشغول بررسی این اظهارات است.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک دیپلمات اروپایی آشنا به مذاکرات در وین که با مقامات آمریکایی در تماس است، اعلام کرد که اتحادیه اروپا پاسخ ایران به طرح احیای توافق هسته ای را “سازنده” می داند.

این شبکه خبری می افزاید این اظهارات اولین نشانه مثبت موضع ایران است که رسما پاسخ خود را ارائه کرده است. این مقام اروپایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: پاسخ‌های ایران به طرح اروپایی باید بررسی شود و سایر کشورهای درگیر در این مذاکرات از جمله آمریکا، چین و روسیه نیز باید در این باره اظهار نظر کنند.

مذاکرات با رسیدن به خط پایان به مراحل حیاتی رسید و توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف ناقض توافقنامه 1994 است.

دیدگاهتان را بنویسید