ضمانت‌ها مهم‌ترین خواسته ایران برای یک معامله است/توافق برد-برد قابل دستیابی است


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890517

نماینده مردم اراک در شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه ضلع غربی نشان داده قابل اعتماد نیست، گفت: در این دوره از مذاکرات به دنبال بالاترین ضمانت و توافق عملیاتی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این در حالی است که این روزها گمانه زنی هایی در مورد دستیابی به توافق در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی منتشر شده است که وزیر امور خارجه پیشتر در بیانیه ای گفته بود که خلاصه نهایی خود را به هماهنگ کننده اروپایی داده ایم، اگر پاسخ آمریکا واقع بینانه و منعطف باشد، توافق می شود. و اگر آمریکا انعطاف نشان ندهد، باید بیشتر صحبت کنیم.


محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در شورای اسلامی وی در خصوص روند مذاکرات گفت: موضوع توافقات در حال طی شدن است که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خواسته های طرف غربی مواردی را به طرف مقابل داده است و این پاسخ ها به این کشور ارسال شده است. ضلع غربی و ما منتظر پاسخ آنها هستیم در این موارد هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر موضوع پادمان در بحث پادمان که یکی از موضوعات مورد بحث است حل شود، می توان گفت که به توافق نزدیک شده ایم، گفت: جمهوری اسلامی ایران منتظر است که غرب موضع خود را در قبال مواضع ایران اعلام کند، اگر طرف غربی نظر مثبت داشته باشد، می توان امیدوار بود که پیش نویس توافقنامه تنظیم و امضا شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه طرف غربی نشان داده قابل اعتماد نیست، گفت: در این دوره از مذاکرات به دنبال بالاترین توافق تضمینی و عملیاتی هستیم.

در غیر این صورت، شکی نیست که عدم دستیابی به توافق به نفع طرف غربی نخواهد بود، زیرا جمهوری اسلامی ایران گزینه های خود را روی میز قرار خواهد داد و دولت باید اقداماتی را برای تسریع فعالیت های هسته ای انجام دهد که این امر موجب می شود غرب هیچ منفعتی نخواهد داشت.

آصفری با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر گام های نهایی برای توافق برداشته شود و غرب از این فرصت استفاده کند و دوباره معادلات را بر هم نزند، گفت: در این صورت می توان به توافق برد-برد دست یافت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه تاکنون توافقی صورت نگرفته و اخبار منتشر شده در این خصوص حدس و گمان است، خاطرنشان کرد: مذاکرات و گفتگوها نشان می دهد که می توان به توافق رسید و طرفین باید غرب نسبت به خواسته های ایران نگرش مثبت نشان می دهد تا بتوان به توافق رسید.

دیدگاهتان را بنویسید