جان کربی: ما همچنان می خواهیم با ایران به توافق برسیم

جان کربی: ما همچنان می خواهیم با ایران به توافق برسیم

روز جدید جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که او همچنان می‌خواهد با ایران به توافق برسد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه الجزیره قطر افزود که تلاش می کند همه متحدان در خاورمیانه از جمله اسرائیل را یکپارچه کند.

کربی تصریح کرد: تهدیدات زیادی وجود دارد و ایران همچنان در راستای جاه طلبی های هسته ای خود کار می کند.

وی تصریح کرد: ایران به توسعه توان هسته ای و بالستیک خود ادامه می دهد و فعالیت های آن امنیت منطقه است. [خاورمیانه] نقض می کند

کربی به سفر بایدن به خاورمیانه اشاره کرد و گفت: در عربستان سعودی به روابط با ایران و همکاری با متحدان آمریکا برای تضمین دفاع از آنها خواهیم پرداخت.

این مقام آمریکایی افزود: در سفر بایدن تاکید می کنیم که منطقه خاورمیانه برای منافع استراتژیک آمریکا مهم است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: همچنان معتقدیم که توافق هسته ای بهترین راه برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به کشور هسته ای است و آن کشور باید از فرصت توافق استفاده کند.

وی به ولادیمیر پوتین و حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و گفت: به جز چند کشور که حوادث جاری اوکراین را محکوم نکردند، پوتین دوستی در دنیا ندارد.

کربی بر ادامه کمک های کشورش به اوکراین تاکید کرد و گفت ما به ارائه کمک های مالی و نظامی مورد نیاز ملت اوکراین ادامه خواهیم داد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا بدون ذکر دلایل موجه ادامه داد: روسیه و ایران به دنبال منزوی کردن بیشتر خود هستند.

وی در خصوص مسئله فلسطین نیز گفت: بایدن به تصمیم تشکیل دو کشور مستقل اعتقاد دارد و در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر این موضوع تاکید خواهد کرد.

کربی در آن گفتگو اظهار داشت که طرف های فلسطینی و اسرائیلی باید از فرصت استفاده کنند و ما نیز همینطور [طرفین] ما خواستار و تشویق گفتگو برای برقراری صلح هستیم.

اعتراف کربی به اینکه برجام هنوز بهترین راه برای رفتن است، پس از آن صورت گرفت که بایدن، در مقاله ای در واشنگتن پست، از اقدامات دولت قبلی در مورد برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد و اذعان کرد که برجام «کار می کند».

دیدگاهتان را بنویسید