ضرب الاجل روسیه برای تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپل

وی ادامه داد: اگر نیروهای اوکراینی تا ساعت 6 صبح (به وقت مسکو) روز یکشنبه سلاح خود را زمین بگذارند، در امان خواهند بود.

وی گفت که تا کنون 1464 سرباز اوکراینی در ماریوپل به نیروهای روسیه تسلیم شده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد که ارتش روسیه موفق شده تمام مناطق ماریوپل را از وجود نیروهای اوکراینی پاکسازی کند و تنها تعداد کمی از نظامیان اوکراینی در کارخانه فولاد آزوتسال باقی مانده اند.

چند هفته است که نبردهای سنگین در شهر بندری ماریوپول ادامه دارد و تصرف این شهر یک پیروزی استراتژیک برای روسیه است.

بیش از شش هفته پس از محاصره و حملات گسترده نیروهای روسی، شهردار ماریوپل اوکراین گفت که حداقل 21000 نفر در این شهر استراتژیک که مرکز صنعتی اوکراین بود جان خود را از دست دادند.

در ماریوپل که قبل از شروع جنگ اوکراین در 24 فوریه (5 مارس) با حمله تمام عیار نیروهای روسی 450000 غیرنظامی داشت، اکنون 120000 نفر باقی مانده اند و اجساد هزاران قربانی درگیری های سنگین در آن پراکنده شده است. خیابان ها

فقدان تسلیحات، تدارکات و پشتیبانی، توانایی نیروهای دفاعی ماریوپل را برای ادامه مقاومت در برابر نیروهای روسی تهدید می کند.

این شهر در پی ادعای حملات هوایی روسیه به بیمارستان و زایشگاه در ماریوپل در اوایل ماه مارس که کشورهای غربی آن را جنایت جنگی خواندند، تحت نظارت بین المللی قرار گرفت.

همچنین گفته می شود در حمله هوایی به سالنی در همین شهر که به پناهگاه شهروندان تبدیل شده، 300 نفر جان خود را از دست دادند.

روسیه و اوکراین روز شنبه توافق کردند که 9 پایگاه امداد در چندین شهر بسازند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه (24 فوریه 1400) آنچه را «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین خواند، آغاز کرد و تیرگی روابط بین مسکو و کیف به یک رویارویی نظامی تبدیل شد. جنگ در اوکراین و واکنش جهانی، از جمله تحریم های گسترده علیه روسیه، همچنان ادامه دارد.

سه روز پیش از آن، در 21 فوریه 2022، پوتین استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس اوکراین به رسمیت شناخت و از بی‌تفاوتی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو انتقاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید