ضرب الاجل آمریکا برای مذاکره در وین

ضرب الاجل آمریکا برای مذاکره در وین

روز جدید آکسیوس نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده مهلتی برای تصمیم گیری در مورد مذاکرات وین در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه تعیین کرده است.

به گزارش این پایگاه خبری، دو منبع آگاه از برنامه های کاخ سفید اعلام کردند که پس از رسیدن مذاکرات وین به نقطه حساسی، کاخ سفید قصد دارد در هفته های آینده اعلامیه های عمومی خود را بر حمله دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به خروج از توافق متمرکز کند. . . هسته را قرار دهید.

به گفته این منابع آگاه، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که تنها چند هفته تا لحظه تعیین کننده تصمیم باقی مانده است: یا توافق حاصل می شود و آمریکا به توافق هسته ای بازمی گردد یا مذاکرات با شکست مواجه می شود. و دولت فشار زیادی را بر ایران وارد می کند.

هر دو سناریو واکنش‌های سیاسی به‌ویژه از سوی جمهوری‌خواهان را برانگیخت، اما کاخ سفید می‌خواهد دموکرات‌ها را کنار هم نگه دارد، تا حدی با تاکید بر اینکه این ترامپ بود که بحران را آغاز کرد و آنها را با انتخاب بدی رها کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که کاخ سفید در مورد حقایق شفاف است و در حال روشن کردن سوء تفاهمات در این زمان حساس برای دیپلماسی و نقطه عطف در تاریخ است.

به گفته دو منبع آگاه، دولت بایدن پایان ژانویه و اوایل فوریه را به عنوان آخرین مهلت تصمیم گیری تعیین کرده و قصد دارد پیش از آن پیام عمومی خود را به ایران افزایش دهد.

به گزارش اکسیوس، کاخ سفید امیدوار است که این پیام توسط مقامات فعلی و سابق آمریکا و رژیم صهیونیستی که خروج ترامپ از توافق هسته ای 2015 را اشتباه می دانند، تقویت شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری به ترامپ حمله کرد و از تصمیم نسنجیده او برای خروج از برجام انتقاد کرد.

پرایس گفت که دولت ترامپ وعده توافق بهتری را داده است که «هرگز محقق نمی‌شود».

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها از روز دوشنبه 6 آذرماه ساعت 14 آغاز شد و به گفته تیم های مذاکره کننده، مذاکرات پیشرفت داشته است. مذاکرات در روزهای اخیر بر دو محور راستی آزمایی و پادمان متمرکز بوده و به نظر می رسد به مرحله حساس و سرنوشت سازی نزدیک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید