تعیین ضرب الاجل ساختگی برای مذاکرات وین سازنده نیست


ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1807182

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت که تعیین ضرب الاجل نادرست برای مذاکرات وین سازنده نیست. از سوی دیگر، آمریکا باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ژائو لیجیانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعیین ضرب‌الاجل نادرست برای مذاکرات وین سازنده نیست.

به گزارش وب سایت وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: مذاکرات برای بازگرداندن پیوستن به برجام به مرحله حساسی رسیده است. چین موافق است که همه کشورها باید احساس فوریت بیشتری داشته باشند، حسن نیت و انعطاف نشان دهند و در اسرع وقت به سمت توافق حرکت کنند.

ژائو لیجیانگ افزود: همه طرف ها باید صبور باشند و اختلافات را به درستی حل کنند و شرایط مساعدی را برای گفتگو ایجاد کنند. ایالات متحده به عنوان مقصر بحران برنامه هسته ای ایران، باید سیاست اشتباه خود مبنی بر اعمال فشار حداکثری بر ایران را اصلاح کند و تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران و کشورهای ثالث را لغو کند.

این مقام چینی افزود: چین به تعامل سازنده در مذاکرات ادامه خواهد داد و با همه کشورها برای بازگرداندن برجام به مسیر کوتاه مدت همکاری خواهد کرد.

گفتنی است، هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها که از ششم دی ماه آغاز شده بود، امروز سه شنبه پس از وقفه ای چند روزه از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید