تعیین ضرب الاجل؛ آیا زمان اروپا برای ایران تمام شده است؟!

ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797800

در شرایطی که غرب و رسانه های آن با تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات تلاش می کنند بر ایران فشار بیاورند، اروپا و آمریکا می دانند که زمان آن ها به پایان مذاکرات در وین نزدیک شده است نه ایران.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دور جدید مذاکرات پس از چند روز به دلیل همزمانی با تعطیلات سال نو از سر گرفته شد.

به گفته اعضای تیم مذاکره کننده ایران، مذاکرات تا پایان مذاکرات ادامه دارد.

علی باقری، یکی از اعضای ارشد مذاکره کننده کشورمان درباره روند مذاکرات گفت: در چند زمینه، گفت وگوها و همکاری های طرف ایرانی و طرف مقابل ادامه یافت، از جمله جلسات متعددی در مورد موضوع راستی آزمایی؛ از جمله این مذاکرات بود. هم هماهنگ کننده مشترک کمیسیون و طرف اروپایی و هم موضوع راستی آزمایی، دیدارهای طرف ایرانی و هماهنگ کننده مشترک کمیسیون، نشست جداگانه ای با سه کشور اروپایی برگزار کرد.

حفاری افزود: در حوزه لغو تحریم ها به اصطلاح مکاتبات بین دو کشور انجام شده و پیشرفت های نسبتا خوبی حاصل شده است.

این در حالی است که به نظر می رسد کشورهای اروپایی مانند فرانسه مانند گذشته به دنبال توقف مذاکرات هستند تا در آخرین لحظات امتیازات درخواستی آمریکا از ایران را بگیرند.

البته مذاکره کنندگان ایرانی بارها در استراتژی خود اعلام کرده اند که یا باید در همه موضوعات توافق شود یا در جریان مذاکرات توافقی حاصل نشود. بنابراین فرانسه نمی خواهد امتیاز از دست بدهد.

از سوی دیگر تعیین ضرب الاجل برای ایران در دستور کار ویژه آمریکا و رسانه ها در راستای سیاست کوتاه کردن زمان مذاکره است تا ایران تحت فشار قرار گیرد.

این در حالی است که اخبار اتاق مذاکره حاکی از آن است که طرف ایرانی تاکید کرده است که مذاکرات را بر اساس همان پروژه توافق شده در دوره قبل ادامه خواهیم داد. بنابراین موضوع ضرب الاجل موضوعیتی ندارد زیرا ما در مورد موضوعات مورد بحث به توافق رسیده ایم.

رسانه های غربی با تیم مذاکره کننده اروپایی موافق هستند اما با فضاسازی رسانه ای سعی دارند مذاکرات را در جهت زمان ایران سوق دهند اما شواهد نشان می دهد ایران در چند ماه اخیر به دوران وین دامن زده است.اقتصاد و نه در فضای سیاسی و اجتماعی

به همین دلیل است که اروپا و آمریکا می دانند که ضرب الاجل برای غرب است و زمان برای آنها در حال سپری شدن است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید