ضرب الاجل فرانسه برای پایان مذاکرات در وین

ضرب الاجل فرانسه برای پایان مذاکرات در وین

روز جدید در حالی که طرف غربی در مذاکرات وین باید تعهد خود را برای دستیابی به توافق نشان دهد، وزارت امور خارجه فرانسه بر لزوم پایان مذاکرات در وین با شورای امنیت سازمان ملل تا «پایان هفته جاری» تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «نیاز حیاتی برای پایان دادن به مذاکرات در این هفته وجود دارد».

این ضرب الاجل از سوی فرانسه در حالی مطرح شد که سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری امروز خود درباره اظهارات اخیر مذاکره کننده فرانسوی درباره مذاکرات در وین و همچنین ضرب الاجل اعلام کرد: اگر فرانسه سازنده تر از روز اول باشد. اقدام کرد و سعی نداشت مذاکرات را از ضربه دائمی دور نگه دارد یا مسیر مذاکراتی را که در مسیر اجرای برجام قرار دارد با چیزهایی غیر از برجام پیوند دهد. ماه‌ها پیش، در نقطه‌ای بودیم که می‌توانستیم درباره متن به عنوان پیش‌نویس صحبت کنیم.

وی افزود: مسئولیت فرانسه در شرایط کنونی بر همگان روشن است و ما از فرانسه می خواهیم تمام تلاش خود را بکار گیرد تا در روزهای آینده دوباره به خواب نرود و دیگر سکته ای در مذاکرات نداشته باشد.

وی درباره ضرب الاجل اضافه کرد: در چند ماه اخیر از این تاریخ ها شنیده ایم که بازی زمان و بحث ضرب الاجل و بازی با تاریخ خسته کننده شده است. آنچه مشخص است این است که طرف مقابل باید تعهد خود را برای دستیابی به آن نشان دهد. این یک توافق است و نیازمند ابتکار عمل برای خروج از وضعیت فعلی است.

حاتب زاده ادامه داد: اکنون مشکلات جدی وجود دارد. اگر می خواهند توافق داشته باشند، نباید توافق خوبی داشته باشند و بدون حسن نیت نمی توان به توافق رسید.»

دیدگاهتان را بنویسید