حاتب زاده: ایران ضرب الاجل های دروغین را نمی پذیرد/ توپ در میدان آمریکا و غرب است

حاتب زاده: ایران ضرب الاجل های دروغین را نمی پذیرد/ توپ در میدان آمریکا و غرب است

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در برخی زمینه‌ها از مذاکرات وین، تاکید کرد: ایران دیگر تعهدات توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد و کشور مقابل نباید کمتر از توافق هسته‌ای به تعهدات خود عمل کند.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با سایت العربی الجدید از پیشرفت های حاصل از مذاکرات پس از از سرگیری دور هشتم مذاکرات هسته ای در وین پس از وقفه ای کوتاه به دلیل تعطیلات سال نو میلادی خبر داد. این موضوعات شامل مسائل هسته ای، لغو تحریم ها، بررسی لغو تحریم ها و ارائه تضمین ها (به ایران برای جلوگیری از خروج مجدد) می شود.

وی افزود: پیشرفت در تعهدات طرف مقابل کندتر بوده است و به همین دلیل توپ اکنون در زمین آمریکا و دیگر کشورهای غربی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: «پیشرفت در برخی زمینه‌ها از جمله لغو تحریم‌ها، پادمان‌ها و راستی‌آزمایی رفع آن‌ها نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر بوده است».

سعید حاطب زاده به العربی الجدید گفت: طرف مقابل نمی تواند بیش از آنچه در توافق هسته ای آمده است از ما مطالبه کند و خودش هم نمی تواند کمتر از توافق هسته ای به تعهدات عمل کند. اگر همه طرف‌ها موافق باشند، می‌توانیم به توافق خوبی در وین برسیم.»

وی تاکید کرد: پیشنهادات ما روی میز است. پیشنهادهایی که ایران در دور هفتم مذاکرات مطرح کرد و آنها را رد کرد، اکنون بخشی از متن پیش نویس شده است. یک متن کلی وجود دارد که در وین در حال بحث است. «دلیل این متن این است که طرف غربی به این نتیجه رسیده است که سقف بلند مطالبات خود را کنار بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید