ضرب الاجل جعلی رئیس پنتاگون برای حمله احتمالی روسیه به اوکراین

آستین ادعاهای قبلی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای حمله را تکرار کرد.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی گفته‌اند که پوتین هنوز این تصمیم را نگرفته است، اما با وجود پیش‌بینی‌های واشنگتن و ضرب‌الاجل‌های ساختگی دروغین، اکنون می‌گویند رئیس‌جمهور روسیه علی‌رغم انکار کرملین تصمیم خود را گرفته است.

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در مصاحبه ای با ABC News گفت که معتقد نیست حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین یک بلوف است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می تواند به زودی تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد.

آستین در ادامه گفت که روسیه زیرساخت های نظامی در امتداد مرز اوکراین برای انجام تهاجم ایجاد کرده است.

وزیر دفاع می گوید پوتین چندین گزینه دارد و می تواند در کوتاه مدت حمله کند.

رئیس پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا روسیه در تلاش است تنش‌ها را تشدید کند، بدون اینکه قصد حمله واقعی داشته باشد، گفت: «من معتقد نیستم که این یک بلوف است.

آستین ادعا می کند که معتقد است نگرش درستی برای یک حمله موفق داشته است.

وزیر دفاع بازگشت نیروهای روسی را زیر سوال برد و گفت: اگر آنها به پایگاه های خود باز می گشتند، شاهد پشتیبانی لجستیکی، پزشکی و هوایی در منطقه نبودیم.

روابط بین مسکو و کی یف از سال 2014 تیره شده است و تنش ها تحت تأثیر تبلیغات آمریکا و متحدانش افزایش یافته است.

روسیه تضمین های امنیتی و خواسته هایی را به ایالات متحده ارسال کرده و خواستار توقف همه رزمایش های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و خروج نیروهایش از شرق اروپا شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه معتقد است که قدرت های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می کنند. او از ناتو می خواهد که عملیات نظامی خود را در شرق اروپا متوقف کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که نیروهای روسیه قصد دارند در روزهای آینده به اوکراین حمله کنند و افزود که نیروهای روسی اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرز با اوکراین و دریای سیاه محاصره کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید