ضرب الاجل ترامپ برای تحویل اسناد حمله به کنگره

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته 6 ژانویه بررسی حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره تا آخر هفته آینده به وی مهلت داد تا اسناد مربوط به این موضوع را به آن کمیته تحویل دهد.

مقامات ارشد کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که برای بررسی رویدادهای حمله به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 تشکیل شده است، روز جمعه در بیانیه ای اعلام کردند که با وکلای ترامپ درباره احضاریه آنها در تماس هستند.

این کمیسیون چند هفته پیش با ارسال احضاریه ای به ترامپ از وی خواست تا در کنگره حاضر شود و مدارک لازم را ارائه کند.

در این احضاریه، ترامپ متهم به توطئه برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 است که منجر به پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده شد.

بنی تامپسون، رئیس کمیته تحقیقات ویژه در نامه‌ای به ترامپ درباره وقایع 6 ژانویه نوشت: «می‌دانیم که صدور احضاریه برای رئیس‌جمهور سابق یک گام مهم و تاریخی است».

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، 9 نفر از اعضای آن کمیته در آن نامه از ترامپ درخواست کردند که در 14 نوامبر در کنگره حاضر شود و با سوگند شهادت دهد. آنها از ترامپ خواسته اند اسناد خاصی از جمله مکاتبات شخصی او با اعضای کنگره و گروه های افراطی را ارائه کند.

در 6 ژانویه 2021، گروهی از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ در یک سخنرانی در خارج از کاخ سفید، پیش از حمله هوادارانش، از حامیانش خواست تا در این نشست اعتراض خود را اعلام کنند و پیروزی «جو بایدن» در انتخابات را تایید کرد.

ترامپ که بارها تقلب در انتخابات را به نفع بایدن خوانده بود، اعلام کرد که در انتخابات پیروز شده است و در 6 ژانویه از حامیانش خواست که «انتخابات را ندزدند».

او یک سخنرانی بسیار تند برای هوادارانش در واشنگتن ایراد کرد و بارها دموکرات ها را به یک تقلب بزرگ متهم کرد. ساعتی پس از آن سخنرانی تند، حامیان ترامپ به کنگره آمریکا رفتند و به مجلس قانونگذاری آمریکا حمله کردند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا که منجر به توقف چند ساعتی جلسه رای گیری انتخابات ریاست جمهوری شد، حداقل پنج نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید