سردرگم در 3 فدراسیون; از ابطال انتخابات تا بلاتکلیفی مطلق / میراث شوم مهندسی آقای دکتر!

ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781174

اشتباهات نابخشودنی آقای وزیر و تمجید از مشاوران اشتباه؛

اشتباهات نابخشودنی وزیر سابق ورزش و جوانان سه فدراسیون را در بلاتکلیفی کامل قرار داد و میراث بسیار شومی برای تیم جدید این وزارتخانه به جا گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ انتخابات چند فدراسیون ورزشی در سال های 1399 و 1400 و در زمان مسعود سلطانی فر بر وزارت ورزش و جوانان پر از حاشیه های ریز و درشت بود که حتی با تغییر سرپرستی این وزارتخانه نیز این حواشی دست از ورزش ایران برنداشت. . .

در این میان، چندین کارزار انتخاباتی بسیار پرحاشیه توسط چندین مجمع انتخاباتی انجام شده است و این فدراسیون ها هنوز به ساحل آرامش نرسیده اند. فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با قهرمانی مهرعلی باران، چشمه از یک سو و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با قهرمانی عبدالمهدی نصیرزاده از سوی دیگر؛ آنها هنوز با بسیاری از مشکلات ناشناخته کار می کنند.

انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در 13 دی ماه 1396 که با پیروزی 28 رای از 43 رای ماخوذه لیدر فعلی فدراسیون کشتی همراه بود، منجر به شکایت کاوه درودی سرپرست استان شد. درگیری هیئت اصفهان و یکی از کاندیداهای تبلیغات انتخاباتی در پایان دیوان عدالت اداری وزارت ورزش و جوانان به عنوان برترین نهاد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رای داد.

عملا با این جمله; نتیجه و اعتبار انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام باطل اعلام شد و لازم بود وزارت ورزش و جوانان ابطال فدراسیون را اعلام و برای هموارسازی شرایط انتخاب مجدد، رئیس جدیدی را تعیین کند. دیدار در اسرع وقت. اخیراً اخبار عجیبی در رسانه ها منتشر شده است.

غار درودی که توانست ادعای خود را در قوه قضائیه مطرح کند، به یکباره درخواست تجدیدنظر خود را پس گرفت و انتخابات را «مهندسی» خواند. در شب درست اعلام شد. ادعای درودی مشکوک به نظر می رسید زیرا تمام مصاحبه ها و سخنرانی های او 180 درجه با تصمیم فوق مغایرت داشت.

ماه پشت ابر نماند و مشخص شد که عبدالمهدی نصیرزاده با اعطای سمت سرپرستی به هیات مدیره فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عملا درودی را اغوا کرده و او را از ادامه پیگیری شکایت منصرف کرده است. شکی نیست که رئیس این فدراسیون بر اساس بند 8 ماده 18 اساسنامه فدراسیون های ورزش های آماتوری این کار را غیرقانونی انجام داده است، اما موضوع به این راحتی ها پایان نخواهد یافت.

رای انصراف از انتخابات از شعبه 35 دیوان عدالت اداری به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و این موضوع ضروری است.

دومین انتخاباتی که هنوز حواشی آن به پایان نرسیده، زورخانه و فدراسیون کشتی است. انتخابات ریاست این فدراسیون که در 19 خرداد 1400 انجام شد، مهرعلی باران چسمه را با 22 رای از 41 رای ماخوذه در راس ریاست فدراسیون قرار داد اما میتبی جوهری رئیس سابق فدراسیون و کاندیدای دیگر. به همراه محمدکاظم کوهی روند انتخابات و ترکیب مجمع برای کسب رای کاندیدای مورد نظر، شعبه 45 دیوان عدالت اداری را مجاب به ابطال اعتبار و نتیجه انتخابات کرد.

البته رای فوق به تایید دادگاه تجدیدنظر نیز رسید و درخواست تجدیدنظر وزارت ورزش و جوانان از سوی دیوان عدالت اداری رد شد تا مهرعلی برانچشمه به عنوان رئیس غیرقانونی این فدراسیون معرفی شود. . حال باید منتظر تصمیم معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان برای مشخص شدن آخرین وضعیت این فدراسیون باستانی باشیم.

این آشفتگی گیج کننده است، اما به این نقطه ختم نمی شود. وضعیت فدراسیون ژیمناستیک مدت هاست که بلاتکلیف مانده است و وزارت ورزش و جوانان هنوز سرپرستی را برای این فدراسیون تعیین نکرده است. زهرا اینچه درگاهی که برای چهار سال دوم ریاستش بر فدراسیون ژیمناستیک المپیک کاندیدا می شود، از سوی سازمان بازرسی کل کشور رد صلاحیت شد تا بزرگ ترین خلاء ها برطرف شود.

این محرومیت با انتقال اخباری از فدراسیون ملی به فدراسیون جهانی همراه بود تا فدراسیون ملی ژیمناستیک متوقف شود و تکلیف آن هنوز مشخص نشده باشد. اصرار رئیس غیرقانونی فعلی فدراسیون بر برگزاری جلسه سالانه و انتخاباتی، عدم پذیرش قیمومیت و این در شرایطی است که طبق الزامات قانون اجرای فدراسیون های ورزشی آماتوری، باید متولی دیگری تعیین شود. .

در این میان نباید به راحتی از سایه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای از سوی وزارت ورزش و جوانان گذشت; مهدی علینژاد در تمامی صحبت های معترضان قبل از انتخابات در حالی مورد گلایه قرار گرفت که خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان به پایگاه خبری شخصی مسعود سلطانی فر و معاونانش تبدیل شد و مشاوران اشتباه این خبر را با تمجید و تمجید اشتباه گرفتند. . عجیب است که از مهندسی آقای وزیر در انتخابات به عادلانه ترین انتخابات تاریخ فدراسیون های ورزشی تعبیر می شود!

وزارت ورزش و جوانان با تیم جدید که البته هنوز به هدف سیدحمید سجادی نرسیده قطعا راه بسیار سخت و دشواری برای ترمیم خرابه های تیم قبلی خواهد داشت و این میدان طولانی خواهد بود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید