رای بدوی دیوان عدالت اداری درباره انتخابات 98 در مورد وزنه برداری / نتیجه انتخابات ابطال شد.


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814981

دادگاه اداری انتخابات فدراسیون وزنه برداری در سال 2009 را باطل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انتخابات فدراسیون وزنه برداری تیرماه 1377 برگزار شد و علی مرادی با 22 رای به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

بعد از انتخابات شایعاتی مبنی بر قانونی بودن رای به گوش می رسید، چرا که به دلیل عدم حضور رئیس هیئت آذربایجان شرقی، مجمع 43 نفره بود و طبق قانون برنده باید نصف به علاوه یک رای می آورد.

این موضوع اعتراض سایر نامزدها را برانگیخت. آنها معتقد بودند که علی مرادی برای پیروزی باید رای دیگری کسب کند و چون این اتفاق نیفتاده است، انتخابات باید به دور دوم موکول شود.

همزمان نامزدها در نامه ای به وزیر وقت ورزش اعتراض کردند و خواستار لغو انتخابات شدند. سجاد انوشیروانی یکی از کاندیداهایی که در آن زمان 11 رای در مجمع کسب کرده بود برای ابطال انتخابات به دیوان عدالت اداری مراجعه می کند. اکنون پس از 2 سال و نیم با رای دیوان عدالت اداری، انتخابات 16 تیر 92 باطل شده است.

در بخشی از رای شعبه 45 دیوان عدالت اداری آمده است: دادخواست تجدیدنظر خواهی وارد و اعلام می شود. این رأی براساس صلاحیت ماده 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و به استناد ماده 65 قانون مذکور، طرف ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ به درخواست یکی از طرفین یا وکیل یا قائم مقام یا نماینده قانونی آنها. “قابل تجدید نظر است.”

این اتفاق در حالی رخ داد که علی مرادی نزدیک به دو ماه پیش با حکم بازنشستگی خود مجبور به خداحافظی از ریاست فدراسیون شد اما با اعتراضش به این تصمیم، تکلیف فدراسیون همچنان مشخص است. به نظر می رسد با آغاز به کار دیوان عدالت اداری، وزارت ورزش و جوانان به زودی تکلیف فدراسیون را با توجه به مجمع انتخاباتی 98 برای وزنه برداری مشخص کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید