سرمربی استقلال سینه رشید مظاهری را رد کرد

سرمربی استقلال سینه رشید مظاهری را رد کرد

این روزها صحبت از پیوستن بابک مرادی و یکی دو بازیکن دیگر استقلال به آلومینیوم اراک زیاد است و در چنین شرایطی هیچکس بهتر از خود رسول خطیبی نمی تواند درباره این شایعات صحبت کند.

به خصوص اخیراً ماجرای پیشنهاد استقلال برای تربیت رسول در سال های اخیر نیز در فضای مجازی شایعاتی را به راه انداخته است. رسول خطیبی در مورد همه این موارد صحبت می کند.

این روزها بحث حضور بابک مرادی در آلومینیوم اراک مطرح است. این چیزی است که شما در مورد آن صحبت می کنید
واقعیت این است که بابک مرادی از نظر فنی مورد تایید من است و برای بازی برگشت لیگ برتر مفید خواهد بود اما این بازیکن باید مشکل رضایت نامه را حل کند. اگر بابک مشکل اداری برای پیوستن به آلومینیوم نداشته باشد، برای جذب او تلاش می کنیم، اما تا زمانی که به طور رسمی از استقلال جدا نشود، هرگز اصول فوتبال حرفه ای را زیر پا نمی گذاریم و با این بازیکن صحبت غیرقانونی نمی کنیم.

آیا امکان تعویض بابک مرادی با پخش کننده آلومینیوم وجود دارد؟

خیر همانطور که گفتم ما بابک مرادی را می خواهیم، ​​اما به بازیکنان دیگرمان هم نیاز داریم، بنابراین امکان تعویض وجود ندارد. آقایان آیرلو و مجیدی از دوستان محترم من هستند اما همانطور که گفتم اگر اوضاع خوب پیش برود و مرادی از استقلال برود به فکر جذب او خواهیم بود.

شایعه تمایل آلومینیوم اراک برای مذاکره با محمد رشید مظاهری نیز در فضای مجازی منتشر می شود!
آقای مظاهری دروازه بان خوبی است و شخصیت بسیار قابل احترامی دارد اما خوشبختانه در حال حاضر سه دروازه بان آماده در مجموعه آلومینیوم اراک داریم و بحثی برای به خدمت گرفتن او از تیممان نیست.

در روزهای اخیر ماجراهای سال 81 و حضور شما به عنوان دستیار با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا دوباره مطرح شده است. گروهی از فعالان استقلال همچنان در این فکر هستند که چرا رسول حتیبی در تابستان 82 استقلالی نشد؟
من در آن زمان بازیکن پاس بودم و به دلیل ارتباط خوبی که سردار ایرلو، مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال با آقای فتح الله زاده داشت، به من اجازه دادند که به عنوان کمک بازیکن در بازی های آسیایی با استقلال شرکت کنم. اما در تابستان 82 سردار ایرلو که در آن زمان مدیرعامل باشگاه پاس بود، به هیچ عنوان رضایت من را برای پیوستن به استقلال نداد. آن زمان پرسپولیس هم من را می خواست اما آقای ایرلو تاکید کرد که باید در راهرو بمانم و شرایط به همین منوال پیش رفت. بعد از آن دیگر نتوانستم دوباره پیراهن استقلال را بپوشم. تابستان 82 آقای قلعه نویی تازه سرمربی استقلال شده بود و من را می خواست. او همیشه به من لطف داشت اما همانطور که گفتم شرایط برای استقلالی شدن من فراهم نبود.

رسول خطیبی یکی از بازیکنانی بود که مرحوم منصور پورحیدری نیز به او اعتقاد زیادی داشت.
برخی از چهره ها مانند پدران تیم هستند و منصورخان پورحیدری نیز همینطور بود. ناصرخان حجازی هم همینطور. خداوند هر دو بستگان را بیامرزد. منصورخان در فوتبال اراک نیز بسیار محبوب است و خدمات زیادی به فوتبال استان مرکزی کرده است. و حالا فوتبالدوستان اراکی از او به خوبی یاد می کنند. یادتان باشد زمانی که منصور پورحیدری سرمربی تیم ملی بود، من را برای بازی های آسیایی بانکوک انتخاب کرد که با تیم ملی قهرمان شدیم.

چند وقت پیش برخی از کارمندان سابق استقلال مدعی شدند که پاییز گذشته شما سرمربی استقلال بوده اید. اصل ماجرا چه بود؟
در دو مرحله سرمربی استقلال شدم. بار اول در دوره آقای افشارزاده بود که از من برنامه خواستند و بار دوم پاییز گذشته. آره! سال گذشته سرمربیگری استقلال به من پیشنهاد شد، اما با توجه به شرایط مدیریتی این باشگاه در آن زمان، احساس کردم بهتر است آن را قبول نکنم، زیرا شاید به خاطر همین مشکلات نتوانستم به نتیجه ای برسم که عزیز هواداران استقلال می خواهند. اصلاً بحث مالی در این زمینه وجود نداشت و همان طور که گفتم تمام بحث مدیریت بود. در آن زمان مرزهای استقلال بالا بود. برای استقلال آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در هر شرایطی فارغ از اینکه چه کسی مدیرعامل و سرمربی این تیم است آرامش خود را حفظ کند.

برسیم به وضعیت آلومینیوم اراک، هدف اصلی شما در این فصل کسب سهمیه است یا تصوری از قهرمانی دارید؟
بدیهی است که ما می خواهیم در همه مسابقات دیگر موفق شویم، اما باید خود را با واقعیت های فوتبال و شرایط فعلی وفق دهیم. هدف اصلی ما در این فصل حضور در نیمه بالای جدول در بین هشت تیم است که خوشبختانه تا اینجای کار محقق شده است و امیدوارم در پایان فصل اینجا باشم. اما فصل آینده به طور جدی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فکر خواهیم کرد.

شما یکی از مربیانی بودید که به ماجرای گل گهر بازیکن آفریقایی واکنش نشان دادید!
با این حال می گویم بحث نام تیم ها اصلا در واکنش من نیست، بلکه برای من ملاک عمومیت فوتبال و سلامت مسابقات است. کسانی که این کار را انجام دادند خارج از زمین فوتبال بودند و عاملان این پرونده باید محاکمه شوند.

و سوال آخر، رسول حتیبی به گفته خودش دو بار پیشنهاد سرمربیگری استقلال را داده است. آیا فکر می کنید اگر روزی برای بار سوم چنین پیشنهادی دریافت کنید، آن را می پذیرید؟
در حال حاضر تنها چیزی که می توانم به آن فکر کنم موفقیت آلومینیوم اراک است. من با این باشگاه دو ساله قرارداد دارم و تا پایان بهار 1402 سرمربی آلومینیوم خواهم بود بنابراین در حال حاضر به چیزی جز موفقیت با تیمی که در حال حاضر هدایت می کنم فکر نمی کنم. ما باید بعداً در مورد آینده صحبت کنیم، زیرا هیچ کس نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد

دیدگاهتان را بنویسید