سرمربی انگلیسی نگران طارمی است

سرمربی انگلیسی نگران طارمی است

منصور رشیدی، دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان و دیدار مقابل انگلیس اظهاراتی داشت:

وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام جهانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

تا حالا تیم ملی فوتبال بدون این تعداد لژیونر نداشتیم.

به همین دلیل به موفقیت تیم ملی امیدوار هستید؟

قطعا! چون لژیونرهایی که در فوتبال اروپا داریم تیم های مشخصی هستند و هر هشت روز دو بار به میدان می روند و مقابل بهترین بازیکنان دنیا بازی می کنند. این باعث می شود شرایط کلی تیم ما نسبت به مسابقات جهانی قبلی بهتر شود.

بازی مقابل انگلیس را با این همه ستاره چگونه پیش بینی می کنی؟ به نظر شما بزرگی نام بازیکنان حریف روی تیم ما تاثیر می گذارد؟

بعید میدونم تاثیری داشته باشه بازیکنان ما هر هفته در مقابل تیم های بزرگ اروپایی فوتبال بازی می کنند. نمونه های زیادی از آنها وجود دارد. یک روز مهدی طارمی، یک روز سردار آزمون و یک روز جهانبخش. این بچه ها مشکلی برای بازی مقابل تیم انگلیسی ندارند و باید گفت سرمربی آنها ممکن است نگران رویارویی با بازیکنی مانند طارمی باشد و چندین ایجنت به او رسیدگی کنند. اینها همه آثار مثبت حضور لژیونرها در تیم ملی فوتبال کشورمان است.

آیا در مورد انگلیس و سبک بازی آنها صحبت می کنید؟ نظر کلی شما درباره حریف اول تیم ملی کشورمان چیست؟

فوتبال انگلیس مبتنی بر تکنیک فردی نیست. آنها بیشتر از اصل پاس دادن و ارسال به صورت طولی یا عرضی در کار خود پیروی می کنند. ما هافبک های خوبی داریم اما باید بدانیم که بازیکنان انگلیسی بدنی دارند و خیلی سخت بازی می کنند.

برای تیم ملی کشورمان توصیه ای دارید؟

آنها نباید در اطراف محوطه جریمه یک ضربه آزاد بزنند. چون انگلیسی ها آن ضربات را برنامه ریزی می کردند و روی پاس ها گل می زدند. ما باید مراقب متهمان آنها باشیم.

شما دروازه بان سابق تیم ملی و مربی دروازه بان تیم ملی بودید. شرایط دروازه بان های تیم ما را چطور می بینید؟

بیرانوند این روزها در فرم خوبی به سر می برد و به احتمال زیاد در دیدارهای این دوره به صورت ثابت به میدان خواهد رفت. مهم این است که با بازیکن دوم تیم ملی راحت باشیم. چون سیدحسین حسینی در استقلال شرایط خوبی داشت و امروز در اردوی تیم ملی کاملا آماده است. حسینی در دیدار مقابل سنگال با اعتماد به نفس بازی کرد. او در بازی مقابل نیکاراگوئه به میدان رفت و در پایان بازی دروازه بان تیم ملی بود و آن را نجات داد. بقیه دروازه بان ها هم شرایط خوبی دارند.

در مورد نتیجه بازی ایران و انگلیس صحبت می کنید؟ تساوی یا باخت چه تاثیری در مسیر ما خواهد داشت؟

بعید است در این دیدار گل های زیادی زده شود. در واقع بازی یا با تساوی به پایان می رسد یا در نهایت یک گل رد و بدل می شود. اما در مجموع اگر بتوانیم به تساوی دست پیدا کنیم، امیدهای صعودمان بیشتر خواهد شد. چون انگلیس قطعا به ولز و آمریکا فشار می آورد تا امتیازات کامل را برای صعود به دور بعد کسب کنند و از طرفی انگیزه شکست دادن آنها را خواهیم داشت.

به نظر شما شانسی برای صعود تیم ملی ما وجود دارد؟

مطمئنم گروهمون رو بالا میبریم من شک ندارم که این بچه ها که همگی در لیگ های خوب اروپایی بازی می کنند، توانایی این را دارند که حداقل 4 امتیاز مقابل این سه تیم بگیرند و ادامه دهند.

فکر می‌کنید تنها برد ایران در مقابل کدام تیم و سه امتیازی که انتظار دارید کسب کنند؟

مهم نیست! مهم پیروزی و صعود به دور بعد است. قهرمانی در جام جهانی مهم است، اما کسب سه امتیاز در یکی از این سه بازی مهمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید