سرمربی تیم ملی هندبال وارد ایران شد / وویچ ناظر رقابت های لیگ برتر هندبال


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820694

سرمربی جدید تیم ملی هندبال برای تماشای لیگ برتر هندبال وارد ایران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، وسلین وویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران صبح امروز (شنبه) برای تماشای مسابقات لیگ برتر هندبال پیش از آغاز اردوهای تیم ملی وارد ایران شد.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران از سیدحسن افتخاری رئیس هیئت هندبال اصفهان استقبال کرد و مهدی قشقایی سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی جوانان ایران وارد اصفهان شد.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران اهل مونته نگرو و متولد 1961 است و تجربه درخشانی در عرصه مربیگری باشگاهی و ملی و همچنین در دوران بازیگری خود دارد.

او در سال 2000 با تیم ملی یوگسلاوی قهرمان چهارمین المپیک سیدنی شد، در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم های ملی صربستان و مونته نگرو در سال 2002 مقام دوم را کسب کرد و با همین تیم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2005 قهرمان شد، در سال 2004 قهرمان اروپا شد. با تیم های ملی جوانان صربستان و مونته نگرو بزرگسالان.

وسلین ویوویچ نیز تجربه درخشانی به عنوان مربی باشگاهی دارد. بازدید از باشگاه های مشهور جهان از جمله واردکننده مقدونیه و زاگرب کرواسی در کارنامه این مربی دیده می شود. قهرمانی باشگاه های اسپانیایی با رئال سوسیداد و قهرمانی باشگاه های اروپایی با همین تیم، سه قهرمانی سوپرلیگ هندبال مقدونیه و دو جام باشگاهی مقدونیه با واردار، قهرمانی در لیگ هندبال کرواسی در دو فصل متوالی با زاگرب و کسب یک جام این مربی برجسته در باشگاه. عرصه

او در دورانی که به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیکنان جهان فعالیت می‌کرد، مدال طلای المپیک 1984 لس آنجلس و مدال برنز سئول در سال 1988 و همچنین مدال طلا و نقره جام جهانی 1986 و 1982 را کسب کرد. . ویوویچ همچنین سومین عنوان قهرمانی اروپا و دو قهرمانی باشگاهی اروپا را در دوران حرفه ای خود کسب کرد.

حضور 6 ساله او در بارسلونا نقطه عطفی در دوران حرفه ای وسلین ویوویچ بود.

این مربی هندبال در سال 1988 به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد و در سال 1986 به عنوان بهترین بازیکن یوگسلاوی شناخته شد.

تیم ملی هندبال ایران با هدایت وسلین ووویچ خود را برای حضور در سه رویداد مهم بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و جام جهانی آماده می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید