سرمربی جدید تیم ملی مشخص شده است؟

سرمربی جدید تیم ملی مشخص شده است؟

فدراسیون فوتبال دو بازی دوستانه با روسیه و عراق را برای تیم ملی در روز فیفا در ماه آوریل در نظر گرفته است و تیم ملی قرار است تمرینات هماهنگی خود را در کمپ تیم ملی از 28 مارس آغاز کند. بر این اساس اعضای رئیس فدراسیون فوتبال باید در جلسه فردا سرمربی خود را انتخاب کنند چرا که زمان زیادی تا تمرین و توافق با سرمربی جدید تیم ملی باقی نمانده است.

نکته جالب این است که پیش از این جلسه 7 گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی انتخاب شدند و 5 مربی از این گروه خودداری کردند. ابتدا ساکت الهامی این کار را کرد. امیر کالا نویی بعداً از مدیریت تیم ملی خداحافظی کرد. مهدی تارتار و حمید مطهری مربیان بعدی بودند که اعلام کردند اکنون تمرکزشان روی تیم های باشگاهی است تا تیم ملی و شب گذشته حسین فرکی با انتشار نامه ای اعلام کرد که سرمربی تیم ملی نمی شود.

از بین 7 گزینه داخلی فقط فرهاد مجیدی و جواد نکونام باقی مانده اند. فرهاد مجیدی با باشگاه اتحاد کلبا قرارداد دارد و مطمئناً اگر گزینه نهایی اعضای هیئت مدیره باشد، نمی تواند برای هدایت تیم ملی در دیدار با روسیه و عراق به تهران سفر کند. مگر اینکه تیم ملی یک مربی موقت انتخاب کند و منتظر بماند تا پایان فصل آن مربی را به خدمت بگیرد. این ایده پیش از این نیز مطرح شده بود اما وزیر ورزش و جوانان قاطعانه مخالف بود. در چنین شرایطی به نظر می رسد تنها گزینه داخلی فدراسیون فوتبال انتخاب جواد نکونام سرمربی تیم ملی باشد. مهدی تاج از او به عنوان سرمربی تیم ملی در جام ملت ها یاد کرد. البته آن روزها قرار بود جواد نکونام دستیار کارلوس کی روش شود و بعد از جام جهانی کارلوس کی روش مدیر فنی تیم ملی شود. حضور جواد نکونام در راس کادر فنی تیم ملی آسانتر از انتخاب فرهاد مجیدی است چرا که جواد نکونام از سرمربیگری تیم فولاد استعفا داد و در حال حاضر مربی آزاد محسوب می شود.

دیدار مهدی تاج با محبر، معاون اول رئیس‌جمهور به این معناست که گزینه‌های خارجی همچنان مورد علاقه مهدی تاج و اعضای هیئت مدیره اتحادیه فوتبال هستند. این بازدید برای گرفتن مجوز از دولت برای انتخاب مربی خارجی و واریز حقوق به حساب او با کمک دولت است. دولت قبل از جام جهانی بر اساس مصوبه مجلس کمک های زیادی به تیم ملی کرد. در مسابقات مقدماتی جام جهانی بودجه مصوب مجلس در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت که بالغ بر 100 میلیارد تومان بود. این اتفاق و این دیدار نشان می دهد که در جلسه فردا یا جواد نکونام سرمربی تیم ملی می شود یا هدایت تیم ملی به مربی خارجی سپرده می شود.

مربی ایرانی یا مربی خارجی؟ این سوال همیشه قبل از انتخاب مربی برای تیم ملی مطرح می شود اما دغدغه بیشتر به انتخاب مربی خوب است. مربی ای که در فوتبال ایران تاثیرگذار باشد و رویای قهرمانی در جام ملت های آسیا و صعود به دور دوم جام جهانی را در تیم ملی محقق کند و از همه مهمتر در سبک بازی ملی پوشان تاثیر مثبت بگذارد. تیم فرقی نمی کند آن مربی ایرانی باشد یا خارجی.

دیدگاهتان را بنویسید