سرمربی سابق تیم ملی برای آمریکایی ها و انگلیسی ها کری خواند

سرمربی سابق تیم ملی برای آمریکایی ها و انگلیسی ها کری خواند

عسگر شرفی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر، اظهارنظرهای مختلف درباره تیم های ملی کشورمان، حضور علی دایی در قرعه کشی دوحه و واکنش انگلیسی ها اظهاراتی را بیان کرد. روزنامه سان برای تیم ایران.

به نظر شما قرعه ایران در جام جهانی سخت است یا آسان؟

اصولا برداشت های سخت و آسان نداریم. می گویند در جهنم حیواناتی هستند که از ترس در مار دو سر پنهان می شوند و در چنین شرایطی شکنجه شکنجه است. هنوز در شرایطی هستیم که تیم ها با بهترین آمادگی خود را برای جام جهانی آماده می کنند. بنابراین حریف آسانی در جام جهانی وجود ندارد. همه تلاش می کنند با بهترین شرایط و شرایط ایده آل خود به مسابقات بیایند.

نظرت در مورد تیم انگلیسی چیه؟

در مجموع تیم ایران با تیم های قوی تر از تیم های فنی فوتبال بهتری بازی می کند. تیم های فنی و تاکتیکی وارد منطقه ما می شوند و یک پنالتی را اجرا می کنند و به ما احساس سرعت می دهند. اما معمولا با تیم های قوی بهتر کنار می آییم. نکته مهم دیگری هم هست که هیچکس به آن توجه نمی کند.

چه نکته ای؟

متأسفانه ما آنقدر به خودمان متکی نیستیم که به آنها! چون آنها هم به تیم ما متکی هستند. تیمی که با دو سوم بازیکنانش در اروپا بازی کند، تیم نیست. بچه های تیم ملی ما دیگر آن بازیکنان ده سال پیش نیستند که از دیدن یک بازیکن طلایی یا مو قرمز می ترسیدند. ترس این بچه ها از بین رفته است. برای ما مهم نیست که بازیکنان ما به توصیه کی روش به اروپا رفتند، خوب یا بد، اما امروز نتیجه آن را می بینیم که ترسی از بازیکنان اروپایی و خارجی در تیم ملی وجود ندارد.

نظرت در مورد اسکوچیچ چیست، آیا سرمربی تیم ملی باید تعویض شود؟

اسکوچیچ از کشوری می آید که فوتبال در خون آنهاست. ما در حال حاضر کسی را بهتر از او نمی شناسیم و باید با او بسازیم و به او کمک کنیم. او سال ها در ایران کار کرده و با این تیم و بچه ها آشنایی خوبی دارد. ما هیچ مشکل مالی نداریم.

نظر شما در مورد تقویت کادر فنی آن چیست؟

من خودم سال ها دستیار مربی بودم. راهنما همیشه قابل مشاهده نیست. اما می بینید که چند نفر در تیم هستند. کریم باقری، وحید هاشمیان یا حمید استیلی سربار خودشان هستند. بازیکنان تیم ملی به دلیل حضور این افراد نمی توانند برای گروه رقص بازی کنند. معتقدم این ضربه برای جام جهانی خوب است. در عین حال مرداد دیگر برای مردم ما قابل قبول نیست. از آنجایی که حضور در جام جهانی عادی شده است، باید بتوانیم از گروه خود خارج شویم.

چگونه آمریکا را به عنوان یک تیم می شناسید؟

بازیکنان تیم آمریکا یک چیز خوب دارند و آن این است که برای مربی خود مانند اسب هستند. اگر دقت کرده باشید دور چشم اسب را می بندند تا فقط جلو را ببینند و جلو بروند. تیم آمریکا بازیکنانی دارد که فقط مسئولیت پذیر هستند و می خواهند تمام تلاش خود را انجام دهند.

روزنامه انگلیسی سان پس از همگروه شدن با ایران با تیتر «خدا را شکر با ایران همگروه شدیم» به نوعی فوتبال ما را کوچک جلوه داد! پاسخ این رسانه و این طرز تفکر چیست؟

حق دارند حرف بزنند. آنها حق دارند نظر خود را بیان کنند. باید جواب روزنامه سان را در زمین فوتبال بدهیم. آنها قطعا در سطح بین المللی چهره بسیار بهتری از ما دارند. چون کاری به آنها نداریم اما دوست داریم در گروه خود بدرخشیم و بالا بیاییم. مهم این است که کادر فنی و 11 بازیکن تیم ملی مقابل انگلیس حرفه ای فکر کنند.

حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی چه تاثیری بر عملکرد فوتبال ایران در جهان داشت؟

قرعه کشی جام جهانی فراتر از یک رویداد فوتبالی و ورزشی است، من به شخصه افتخار می کنم که علی دایی با تیپ و استایل منحصر به فردش ایستاد و یک ایرانی شیک و زیبا را به نمایش گذاشت. هر یک از این هشت نفر نمادی از مردم کشور خود بودند. به نظر من علی دایی می تواند نماد مردم ایران باشد. ماشالا او هم قد بلندی دارد و همه از دیدنش خوشحال شدیم. او در تاریخ گل هایی نوشت که همه نوشته شده اند. ممکن است در درونمان دعوای درونی داشته باشیم، اما نباید آن را مطرح کنیم. علی دایی افتخار فوتبال ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید