سرمربی پرتغال از سر راه فرهاد کنار رفت

سرمربی پرتغال از سر راه فرهاد کنار رفت

استقلال در سال های اخیر سیاست جوانی را در پیش گرفته و در دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی، اعتقاد ویژه این سرمربی به استفاده از بازیکنان جوان باعث شده میانگین سنی آبی پوشان پایتخت کاهش چشمگیری داشته باشد و بازیکنان جوانی چون علیرضا را به خدمت بگیرد. رضایی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، امیرحسین حسین زاده، امیرعلی صادقی، عزیزبک امانوف و سبحان خاقانی استقلال را به یکی از جوان ترین تیم های لیگ برتر ایران تبدیل کردند.

آبی پوشان پایتخت سومین تیم جوان لیگ 22

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال سعی کرد به سیاست فرهاد مجیدی احترام بگذارد و آبی پوشان پایتخت در ادامه خرید بازیکنان زیر 25 سال با محمد محبی و مهدی قیدی به عنوان 2 ستاره کلیدی و همچنین محمد حسین به توافق رسید. زواری و امید حمیدی فر در نقل و انتقالات تابستانی به تعداد بازیکنان استقلال اضافه شد تا میانگین سنی استقلال در لیگ بیست و دوم به 25.8 سال برسد.

آبی پوشان پایتخت بعد از پیکان و تراکتورسازی سومین تیم جوان لیگ بیست و دوم به حساب می آیند اما تفاوت لیگ بیست و یکم استقلال با لیگ بیست و دوم استقلال در نحوه استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب استقلال است. در بین بازیکنان فصل گذشته، ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی به صورت چرخشی در آبی پوشان پایتخت مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که صالح حردانی به گزینه جایگزینی در فهرست استقلال تبدیل شده است و سایر بازیکنان جوان فصل گذشته از حضور در تیم پینتو سا مسلیت غایب هستند. البته از تیم فصل گذشته امیرحسین حسین زاده هم لژیونر شد و راهی فوتبال بلژیک شد.

ساپینتو در میان چهار بازیکن جوانی که در نقل و انتقالات تابستانی به ترکیب او اضافه شد، تنها از محمد محبی و مهدی کایدی در ترکیب خود استفاده کرد و محمدحسین زواری و امید حمیدی فر حتی تا پایان فصل فرصت حضور در لیست استقلال را پیدا نکردند. هفته نهم سرنوشت این 2 پدیده جوان در لیست استقلال مشخص نیست و احتمال تقسیم آنها به صورت قرضی در نیم فصل محتمل به نظر می رسد.

سرمربی پرتغال از سر راه فرهاد کنار رفت

ساپینتو در جستجوی حسین زاده شماره 2

فرهاد مجیدی که اعتقاد خاصی به استفاده از بازیکنان جوان داشت، فرصت طلایی را به امیرحسین حسین زاده داد تا این پدیده 20 ساله در تیم استقلال شکوفا شود. این اتفاق و عملکرد درخشان حسین زاده در آبی پوشان باعث شد تا استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم شود و توجه باشگاه های خارجی را به او جلب کند، سن لژیونر شدن را تجربه کنید.

علیرضا رضایی، محمدحسین زواری، امید حمیدی فر و سبحان خاقانی 4 بازیکن جوانی هستند که حتی یک دقیقه هم فرصت بازی در ترکیب استقلال را پیدا نکردند، هرچند خاقانی به دلیل یک سانتر قادر به همراهی آبی پوشان پایتخت نیست. آسیب رباط عزیزبک امانوف تنها حدود 5 دقیقه در ترکیب آبی پوشان حضور داشت و امیرعلی صادقی در 2 بازی مقابل سپاهان و نفت مسجد سلیمان در مجموع 50 دقیقه به عنوان بازیکن تعویضی فرصت درخشش در ترکیب استقلال داشت.

صادقی در بازی های تدارکاتی عملکرد فوق العاده ای داشت اما با وجود درخشش در دیدارهای تدارکاتی، در طول 22 بازی لیگ، همچنان اعتماد سرمربی پرتغالی را نداشت و فرصت چندانی برای درخشش به دست نیاورد. تیم استقلال بازیکنان جوان استقلال امیدوارند با شروع رقابت های حذفی جام حذفی و استفاده احتمالی ریکاردو سا پینتو از سیستم چرخشی، بتوانند خود را به سرمربی پرتغال ثابت کنند و فرصت های بیشتری برای بازی در این تیم به دست آورند. لیگ برتر

سرمربی پرتغال از سر راه فرهاد کنار رفت

دیدگاهتان را بنویسید