سرنوشت سالن وزنه برداری; از نامشخص بودن قرارداد تا بدهی و بالاخره مطبوعات/ همه شاکی شدند!


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909485

قرارداد عجیب و نامشخص و واگذاری سالن وزنه برداری به بخش خصوصی مشکل جدید فدراسیون وزنه برداری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین نشست خبری فدراسیون وزنه برداری برای دوره جدید هفته گذشته برگزار شد. در این جلسه سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری راز بزرگی را فاش کرد و اعلام کرد فدراسیون وزنه برداری 4 میلیارد به شرکت توسعه و تجهیزات بدهی دارد و چند سالی است که اجاره سالن را پرداخت نکرده است. اتفاقی که میراث دوران ننگین علی مرادی است.

اشاره انوشیروانی به بدهی اجاره بهای فدراسیون اتفاقاتی بود که در سالن وزنه برداری آزادی در دوران علی مرادی رخ داد. علی مرادی در تصمیمی عجیب سالن وزنه برداری را که یکی از معدود سالن های تخصصی وزنه برداری در جهان است به بخش خصوصی واگذار کرد. مراسمی که بدون تشریفات اداری برگزار شد و شبهات زیادی در آن وجود داشت و بخش خصوصی نیز پس از یک بازسازی کوچک و رسمی نام این سالن را به تالار ایران تغییر داد و از آن برای جشن ها، کنسرت ها و عروسی ها استفاده کرد! اجاره داد در حالی که استفاده از آن در درجه اول ورزشی است و برای برگزاری چنین مراسمی ساخته نشده است. اتفاقی که دردسرهای زیادی به بار آورد و حتی اردوهای تیم ملی وزنه برداری را نیز تحت تاثیر قرار داد.

البته هزینه ها و قراردادهای این سالن در همان زمان مشخص نشد و این یکی از نکات مبهم دوران ریاست علی مرادی بود.

عجیب اینکه علی مرادی علیرغم درآمدزایی از سالن، اجاره بهای آن را به شرکت توسعه و تجهیز پرداخت نمی کند و بدهی انباشته شده در اختیار فدراسیون جدید باقی می ماند.

البته قرارداد اجاره‌دهنده این سالن در دوران کرونا به پایان رسید، اما در آن زمان به دلیل شیوع کرونا، قراردادها به‌طور خودکار تمدید شد. اما اکنون این پرونده دوباره بسته شده و پس از مدتی هنوز وضعیت این سالن و میزان اجاره و هزینه های آن مشخص نیست.

حالا بعد از گذشت چندین سال از این اتفاق، این ماجرا ناخوشایند شده و به دردسر بزرگی برای فدراسیون وزنه برداری تبدیل شده است. در همین راستا روز گذشته شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مرتبط با فدراسیون وزنه برداری به دلیل بدهی چند ساله این سالن را پلمپ کرد.

جالب اینجاست که بخش خصوصی صاحب این سالن نیز به این قرارداد اعتراض کرده و از فدراسیون وزنه برداری شکایت کرده است! فدراسیون وزنه برداری نیز به شدت با این قرارداد مخالف است و از عدم شفافیت و نامشخص بودن رانت گلایه دارد!

سالن وزنه برداری پلمپ شد و هفته آینده فصل جدید لیگ برتر وزنه برداری آغاز می شود و به میزبانی سالن وزنه برداری آزادی برگزار می شود!

بهداد سلیمی سرپرست نایب رئیسی فدراسیون وزنه برداری درباره بدهی فدراسیون به شرکت توسعه می گوید: فدراسیون وزنه برداری 4 میلیارد و 400 میلیون تومان به شرکت توسعه بدهکار است. در 6 سال گذشته فدراسیون هیچ مبلغی برای اجاره به این شرکت پرداخت نکرده و همین مشکل باعث این بدهی هنگفت شده است. علاوه بر اینها، فدراسیون حدود 2 میلیارد تومان بدهی فعلی داشت.

سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: از زمانی که آمدیم با بیش از 8 میلیارد تومان بدهی و حجم مطالبات از سوی دولت و مردم مواجه شدیم. متأسفانه شرایط به گونه ای است که در وزنه برداری دست روی هر نقطه ای می گذاریم، آن نقطه تبدیل به یک ویرانه شده است، اما ما انگیزه و برنامه داریم که با همه این شرایط کنار بیاییم.

در همین رابطه سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره مهر اتاق وزنه می گوید: قرارداد این شرکت با فدراسیون وزنه برداری به پایان رسیده است بنابراین قبل از تمدید قرارداد باید این موضوع حل شود. بنابراین شرکت ساختمانی برای رسیدگی به وضعیت آن سالن را پلمپ کرد. این سالن ورزشی قبلاً به بخش خصوصی اجاره داده شده بود تا از منابع درآمدی به نفع وزنه برداری استفاده کند..

وی در پاسخ به این سوال که طبق مهر آن سالن، هفته آینده جلسات باشگاه در آنجا برگزار می شود. وی گفت: سپس برای حل این چالش تلاش خواهیم کرد. در هر صورت به دلیل بدهی این سالن پلمب شده و باید هر چه سریعتر تکلیف آن مشخص شود.


بیشتر بخوانید:

اعلام کاندیداتوری نایب قهرمان المپیک برای ریاست فدراسیون وزنه برداری/ انوشیروانی: به این بدهی های میلیاردی گیر کردیم!

انوشیروانی: مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا را به دلیل مصدومیت از دست دادیم



دیدگاهتان را بنویسید