سرکرده داعش خود را منفجر کرد

ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805790

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی گفت که نیروهای آمریکایی تلاش کردند رهبر داعش را دستگیر کنند اما او طبقه سوم ساختمانی را که در آن اقامت داشت منفجر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در سخنرانی خود جزئیاتی از ترور ابوابراهیم القرش سرکرده داعش در ادلب سوریه را ارائه کرد.

بایدن به کاخ سفید گفت: «شب گذشته به دستور من، ارتش آمریکا با موفقیت یک تهدید بزرگ تروریستی برای جهان، رهبر داعش موسوم به حاجی عبدالله را از بین برد.

وی افزود: داعش از زمان روی کار آمدن در سال 2019 نیروهای آمریکایی و متحدان و غیرنظامیان ما را در خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا هدف قرار داده است. او عامل حمله اخیر به زندانی در شمال شرق سوریه بود که داعش در آن نگهداری می شد.

بایدن گفت: «او نیروی محرکه اصلی نسل کشی آشوریان در سال 2014 در شمال غربی عراق بود. ما داستان های قتل عام و تخریب روستاها را یکی یکی و فروش هزاران زن و دختر به بردگی به یاد داریم.

او مدعی است که وزارت دفاع آمریکا خواستار “احتیاط شدید” در عملیات کشتار برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان شده است. بیایید به جای آن از نیروهای ویژه استفاده کنیم.

رئیس جمهور گفت: “گروه ضربت هنوز گزارش خود را تکمیل نکرده است، اما ما می دانیم که وقتی نیروهای ما برای بازداشت تروریست نزدیک می شوند، او بدون توجه به حضور خانواده یا افراد دیگر در ساختمانش، رفتار بزدلانه ای از خود نشان می دهد.” “منفجر شد.” نه فقط یک کمربند انتحاری، بلکه کل طبقه سوم ساختمان.”

بایدن گفت: «ما از نیروهای دموکراتیک سوریه کمک‌های ویژه دریافت کرده‌ایم.» وی همچنین از «جامعه اطلاعاتی، وزارت دفاع و اعضای تیم امنیت ملی آمریکا» تشکر کرد. وی گفت: ما به همکاری با متحدان خود از جمله نیروهای سوریه دموکراتیک، نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگه کرد ادامه خواهیم داد.

منابع رسانه ای اعلام کردند که عملیات شب گذشته نیروهای ائتلاف آمریکایی در هلیبرن در حومه شمالی ادلب (شمال غرب سوریه) دست کم ده نفر از جمله یک زن و چند کودک را به کام مرگ کشاند. الجزیره گزارش داد که بالگردهای ائتلاف آمریکایی شب گذشته بر فراز مناطق اتما و دیر اوک در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و عملیات هلیکوپتری را در حومه اتما انجام دادند که در آن ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

بایدن ساعاتی پیش از سخنرانی کمپین انتخاباتی در بیانیه ای گفت: شب گذشته به دستور من، نیروهای آمریکایی در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن تر انجام دادند.

به گزارش کاخ سفید، وی در بیانیه ای اعلام کرد: ما ابوابراهیم القرشی سرکرده داعش را از میدان نبرد بیرون کردیم. همه آمریکایی ها به سلامت از عملیات بازگشته اند. “من امروز در مورد آن صحبت خواهم کرد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید