وزارت خارجه روسیه به ترور سرکرده داعش واکنش نشان داد

ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805821

وزارت خارجه روسیه بار دیگر بر حمایت مسکو از همه تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد و خواستار تحقیق درباره کشتار احتمالی غیرنظامیان در جریان عملیات به رهبری آمریکا برای ترور رهبر داعش در حومه ادلب شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ترور ابوابراهیم الهاشمی القرش، رهبر داعش در سوریه به رهبری آمریکا، گفت که روسیه نقش مهمی در از بین بردن هسته تروریستی بین المللی دارد. در خاک سوریه بود و موضع ما در مورد لزوم مبارزه با این پدیده جهانی کاملاً شناخته شده است.

وی گفت: ما از تلاش‌های سایر کشورها از جمله اعضای ائتلاف ضد تروریسم آمریکا حمایت می‌کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری با همه کشورها برای مقابله با این تهدید مشترک هستیم.

زاخارووا گفت: «در عین حال، ما باید اطمینان حاصل کنیم که اهداف مورد حمله قرار می‌گیرند و برنامه‌ریزی دقیقی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می‌شود و از کشورهای دیگر نیز می‌خواهیم که همین کار را انجام دهند». باید تحقیقات دقیقی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که غیرنظامیان در جریان عملیات ایالات متحده کشته می شوند.

وی تاکید کرد که پنهان شدن سرکرده داعش در ادلب دلیل دیگری است که این منطقه که تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه نیست همچنان توسط تروریست های بین المللی به عنوان پناهگاهی امن مورد استفاده قرار می گیرد. این نشان می دهد که بر اساس توافقی که با ترکیه داریم باید هر چه زودتر پناهگاه تروریست ها در ادلب نابود شود. ادامه وضعیت فعلی به نفع گروه های تروریستی است. تنها راه تضمین امنیت در سوریه این است که دولت سوریه کنترل کل خاک سوریه را در دست بگیرد.

در همین حال، یک مقام پنتاگون گفت که این کشور از قبل با نیروهای روسیه برای برنامه ریزی عملیاتی در شمال غرب سوریه برای ترور رهبر داعش هماهنگ شده است.

این مقام گفت که ایالات متحده به روسیه اطلاع داده است که برای مدتی در منطقه وسیعی از شمال غرب سوریه عملیات خواهد کرد و نیروهای روسی باید از آن منطقه خارج شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید