ما نقش کلیدی در ترور سرکرده داعش داشتیم

ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805920

نخست وزیر عراق گفت که نیروهای امنیتی عراق نقش کلیدی در مبارزه با داعش و جمع آوری اطلاعات منتهی به مخفیگاه سرکرده جدید داعش داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی القدیمی نخست وزیر عراق روز جمعه گفت که کشورش در عملیاتی که منجر به ترور یکی از سرکردگان داعش شد، نقش کلیدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، الکاظمی در توییتر خود نوشت: نیروهای امنیتی عراق تروریست های داعش را در عراق کشتند و دستگیر کردند و اطلاعاتی را جمع آوری کردند که در نهایت منجر به [محل اختفای] رهبر این سازمان تروریستی تمام شده است، آنها نقش کلیدی داشتند.»

منابع رسانه ای صبح پنجشنبه اعلام کردند که نیروهای ائتلاف آمریکایی شب گذشته عملیاتی را در حومه شمالی ادلب (شمال غربی سوریه) آغاز کردند که در آن دست کم ده نفر از جمله یک زن و چند کودک کشته شدند. الجزیره گزارش داد که بالگردهای ائتلاف آمریکایی شب گذشته بر فراز مناطق اتما و دیر اوک در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و عملیات هلیکوپتری را در حومه اتما انجام دادند که در آن ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در کاخ سفید گفت: «شب گذشته به دستور من، ارتش آمریکا با موفقیت یک تهدید بزرگ تروریستی را علیه جهان، رهبر داعش موسوم به حاجی عبدالله، آغاز کرد». آنها آن را نابود کردند.

بایدن گفت: «ما از نیروهای دموکراتیک سوریه کمک‌های ویژه دریافت کرده‌ایم.» وی همچنین از «جامعه اطلاعاتی، وزارت دفاع و اعضای تیم امنیت ملی آمریکا» تشکر کرد. وی گفت: ما به همکاری با متحدان خود از جمله نیروهای سوریه دموکراتیک، نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگه کرد ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید