سطح کیفی تیم ملی ایران بالا رفته / از این پس باید برای صعود از مرحله گروهی برنامه ریزی کنیم


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1807156

استاندارد کیفی بازیکنان از همه حریفان ما در گروه پیشی گرفت

ملی پوش اسبق فوتبال ایران گفت: زمان صعود از مرحله گروهی جام جهانی در صورت اعتماد و حمایت همه جانبه ملی فرا رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی ملی، فوتبالیست سابق ایران در ابتدا گفت: تیم ملی در مرحله مقدماتی زیر نظر ویلموتس عملکرد بسیار ضعیفی داشت و شرایط سخت بود و حتی امکان صعود تیم ملی وجود داشت. به جام جهانی کاهش یافت.» به نظر من بازگشت تیم ملی به خودش و استانداردهای بالایی که در قبال بازیکنان دارد، بعد از این مدت اتفاق افتاد و بازیکنان توانستند به خوبی برگردند. چیزی که در مسابقات داشتند. ، آنها موفق شدند استاندارد بالاتری نسبت به حریفان خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: سطح کیفی لژیونرهای تیم ما در مقایسه با لژیونرهای حریف بسیار تاثیرگذار بود که حتی تاثیر خود را در عملکرد کلی تیم نشان داد.در آخرین دیدار مقابل امارات اگرچه این تیم نتوانست. کیفیتی مانند سال های گذشته دارد اما بازیکنان تیم ما به راحتی توانستند این تیم را شکست دهند و در نهایت بدون یک شکست راهی جام جهانی شدند. به نظر من استاندارد کیفی بازیکنان از نظر فنی و تیمی بر همه رقبای ما در گروه غلبه کرد.

عبدی درباره سطح کیفی تیم ملی گفت: به نظرم کیفیت تیم ملی ایران خیلی بالا رفته و بازیکنان یک نسل بازی کرده اند و با تجربه و با کیفیت هستند. اکثر بازیکنانی که در تیم های اروپایی بازی می کنند با بالا بردن سطح خود سطح تیم را بالا می برند. فکر می کنم الان باید با همین کیفیت ادامه دهیم و سعی کنیم از بازیکنان بیشتری استفاده کنیم تا دیگران با این بازیکنان به سطح بالاتری از بازی برسند.

ملی پوش سابق با اشاره به نقش کلیدی فدراسیون در برد یا شکست گفت: فدراسیون نقش اول را دارد و فدراسیون ها وظیفه ایجاد حرکت رو به جلو در فوتبال کشورشان را بر عهده دارند. نقش فدراسیون باید سازنده و پویا باشد. همه چیز باید در اختیار تیم های ملی باشد و آرامش لازم را در اردوها ایجاد کند. نتایج به دست آمده موید این است که فدراسیون فوتبال کشورمان تمام تلاش خود را برای حمایت همه جانبه از تیم ملی به کار بسته است. با این حال، همیشه کاستی هایی وجود دارد، اما تلاش برای رفع کاستی ها بسیار مهم است. البته نقش سایر افراد و سازمان ها را نیز در این موفقیت نباید فراموش کرد، زیرا اساس موفقیت با همکاری همه افراد با یکدیگر حاصل می شود. امیدوارم در جام جهانی قدمی فراتر بگذارم که البته فدراسیون باید فعلا برنامه ریزی کند. در مجموع نقش فدراسیون کاملا مثبت به نظر می رسد.

وی به تشریح اولویت های تیم ملی تا شروع جام جهانی پرداخت و گفت: اولویت ها کاملا مشخص است که بازیکنان و مربیان با تمرکز بالا از این به بعد در حال آماده سازی هستند و بازیکنان مراقب هستند که به خود آسیب نرسانند. فدراسیون هم باید خود را برای مسابقات بیشتر آماده کند، البته زمان کافی برای تیم های ملی وجود ندارد و تنها چند فیفا اجازه می دهد همه بازیکنان در کنار هم باشند، البته شرایط برای همه تیم ها یکسان است. ریکاوری مناسب قبل از شروع مسابقات نکته مهم دیگری است که باید در نظر داشت. باید ترتیبی داد که بازیکنان در صورت امکان به همراه خانواده در قطر حضور داشته باشند که از نظر روانی کمک زیادی به بازیکنان خواهد کرد. وقتی از کیفیت فنی افراد و تیم ها صحبت می کنیم باید کیفیت شخصیت بازیکنان را هم در نظر بگیریم و حتی باید به نوع پوشش، هتل، مسافرت و همه چیزهایی که بازیکنان را می سازد، توجه کرد. مطمئن. به طور کلی باید استانداردهای فعلی خود را از هر لحاظ بالا ببریم. ما مقابل حریفان سرسختی بازی خواهیم کرد و کوچکترین اشتباهی می تواند باعث برد و باخت تیم ها شود. باید طوری رفتار کنیم که تا حد امکان اتفاق غیرقابل پیش بینی برای تیم رخ ندهد.

عبدی در پاسخ به این سوال که شانس تیم ملی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی را چگونه ارزیابی می کند، گفت: در حال حاضر تیم ملی از نظر بازیکن در سطح بالایی قرار دارد. واقعیت این است که رسیدن به جام جهانی دیگر هدف اصلی ما نیست و شاید فقط یک هدف کوتاه مدت باشد، اما هدف اصلی و بلندمدت ما تقریبا به مرحله گروهی تبدیل شده است و با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم، باید روی آنها تمرکز کنیم. آن هدف اصلی . . بیا بریم. در هر صورت باید منتظر نتیجه قرعه کشی جام جهانی باشیم و پس از شناخت رقبا، آنها را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با توجه به شناخت رقبای تیم ملی جام جهانی حریفان آماده سازی را انتخاب کنیم. . باید با تیم های قدرتمندی بازی کنیم تا بتوانیم برای مرحله گروهی آماده شویم. صعود به جام جهانی برای ما افتخار است اما این دیگر برای ما یک رویا نیست و هدف اصلی باید صعود به دور بعدی مسابقات باشد.

عبدی در پایان تاکید کرد: حرف آخرم این است که اگر تیم ملی در این دوره با این بازیکنان باکیفیت به دور بعدی مسابقات راه پیدا نکند، دیگر چه تصوری از آن داریم؟ با همدلی و همراهی ملی با اعتماد کامل به داشته های فنی و شخصی خود به سمت هدف اصلی صعود به مرحله قدرتمند بعدی حرکت کنیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید