سفارت ترکیه در تهران حمله تروریستی راسک را محکوم کرد



سفارت ترکیه در ایران حمله مسلحانه به مرکز پلیس شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران را محکوم کرد.

سفارت ترکیه در تهران حمله تروریستی در راسک را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش خبرگزاری آناتولی، سفارت بوقلمون در تهران با صدور بیانیه ای حمله مسلحانه محکومیت در مرکز انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان و منجر به شهادت 11 نفر شد.

در بیانیه سفارت ترکیه در تهران درباره این حمله مسلحانه آمده است: حمله تروریستی به پاسگاه پلیس در منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان بسیار ناراحت کننده است.

سفارت ترکیه در ایران همچنین تاکید کرد: این حمله شنیع تروریستی را قویا محکوم می کنیم و به بستگان آن مرحوم، مردم کشور دوست و برادر ایران و همچنین دولت آن کشور تسلیت و همدردی خود را اعلام می کنیم. برای درگذشتگان رحمت و برای مجروحان آرزوی سلامتی داریم.

این در حالی است که شامگاه جمعه به وقت محلی استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سازمان ملل مسئولیت حمله به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفته است. توسط گروه جیش العدل و بر اساس گزارش ها. این حمله حداقل 11 کشته برجای گذاشت، به شدت محکوم است و بر لزوم پیگرد قانونی عاملان این حمله تاکید می کند. سازمان ملل متحد عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز می کند و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل دارد. ما گزارش هایی از حملات در ایران دیده ایم و به زودی بیانیه ای خواهیم داد.

پیش از این، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران را محکوم کرد و گفت: : جمهوری اسلامی ایران با درخواست فوری دبیرکل و شورای امنیت، وی مایل است این حمله را به وضوح و به شدیدترین شکل ممکن محکوم کند.



آیا این خبر مفید بود؟




نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیرفارسی یا غیر مرتبط ارسال نمی شود.