سفیر دانمارک در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد


ساعت: 22:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901763

در پی حمله امروز ضارب با سلاح سرد به سفارت ایران در کپنهاگ و تهدید سفیر ایران، سفیر دانمارک در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی حمله امروز ضارب مسلح به سلاح سرد به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ، همراه با تهدید نادی پور سفیر ایران، زخمی شدن یکی از کارکنان محلی و آسیب رساندن به خودروهای سفارت، سفیر دانمارک در تهران از سوی مدیرکل اروپای غربی در وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

در این جلسه، میزان اعتراض رسمی به نبود امنیت سفارت و دیپلمات‌های ایران به اطلاع سفیر دانمارک رسید و تاکید شد که طبق کنوانسیون وین، مقامات دولت میزبان در این خصوص و دانمارک صراحت دارند. به شدت انتظار می رود که دولت به تعهدات بین المللی خود در خصوص امنیت پست های دیپلماتیک عمل کند.

سفیر دانمارک در واکنش به این حادثه ضمن عذرخواهی از این حادثه، تاکید کرد که تدابیر امنیتی در پی این حادثه تقویت شده و ادامه خواهد داشت و بلافاصله وضعیت را به کپنهاگ گزارش خواهد کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه در پی ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در گفتگوی تلفنی با خانم نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح، سارد در حال بررسی محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان است.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی از عدم حمایت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: جای تاسف است که در قلب اروپا چنین هجمه ای علیه صورت می گیرد. یک خانم و یک سفیر با مصونیت دیپلماتیک و پلیس نیز بلافاصله در محل حاضر نشد.

امیر عبداللهیان نیز با انتشار پستی در اینستاگرام در این باره نوشت: پس از ورود غیرقانونی ضارب مسلح به سلاح سرد به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به خانم نادی پور سفیر کشورمان در کپنهاگ. ، با او تلفنی صحبت می کنم. الحمدالله حال عمومی – نه روحی – سفیر و سایر اعضای سفارت خوب است.

وزیر امور خارجه افزود: بر اساس اظهارات خانم نادی پور، ضارب پس از ورود به سفارت با در دست داشتن سلاح سرد، آنها را تهدید، رعب و وحشت کرده و در پارکینگ به خودروها آسیب رسانده است. متاسفانه پلیس دانمارک علیرغم اخطارهای رسمی قبلی به موقع نرسیده است و جای تاسف است که در قلب اروپا چنین حمله ای به یک زن و سفیر مصونیت دیپلماتیک دارد و پلیس به موقع نرسیده است.

امیرعبداللهیان گفت: عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ بر عهده دولت دانمارک است.

دیدگاهتان را بنویسید