سقف معافیت حقوقی 5 میلیون تنی / پیشنهاد تمدید قانون برنامه ششم / سن و سابقه بازنشستگی افزایش یافت

ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791468

دولت در راستای اهداف اقتصادی در لایحه بودجه سال آینده 4200 تن کالاهای اساسی را حذف و بیش از 100 هزار میلیارد تن را برای جبران هزینه های اصلاح قیمت کالاهای اساسی، دارو، خرید تضمینی گندم و یارانه نان اختصاص داد. گفته می شود سایر جزئیات این لایحه را در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشاهدات و بررسی های بودجه 1401 نشان می دهد که رویکردها و سیاست های کلان بودجه 1401 بر اساس اسناد و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تغییر ساختار بودجه و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بر اساس آسیب شناسی است. و تحلیل اقتصادی وضعیت کشور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همگرایی و انسجام یکپارچه قوه مجریه در اجرای برنامه های اقتصادی دولت و کاهش کسری بودجه بیان شده است.

بنابراین نکاتی در این لایحه وجود دارد که بر اساس این سیاست تدوین و برنامه ریزی شده است که می تواند به کاهش کسری بودجه در سال 1401 و سازمان اقتصادی کمک کند.

بر این اساس بودجه کل کشور در سال 1401 از نظر منابع و مصارف سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (36.10,704628,000,000) ریال به شرح زیر است:
الف- منابع بودجه عمومی دولت بابت درآمدها و نقل و انتقالات دارایی های سرمایه ای و مالی و هزینه های بودجه عمومی دولت بابت هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی مبلغ پانزده میلیون و پنجاه و دو هزار و سیصد و نود. و شش میلیارد و یکصد و سیزده میلیون (15,052,396,113,000,000) ریال شامل:
2- منابع عمومی به مبلغ سیزده میلیون و هفتصد و بیست هزار میلیارد (13.720.000.000.000.000) ریال.
2- درآمد استثنایی وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی به مبلغ یک میلیون و سیصد و سی و دو هزار و سیصد و نود و شش میلیارد و صد و سیزده میلیون (1.332.396.113.000.000) ریال.
ب- بودجه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات غیرانتفاعی مرتبط با دولت از نظر درآمدها و سایر منابع اعتباری به مبلغ بیست و دو میلیون و سیصد و چهارده هزار و هفتاد و نه میلیارد و سیصد و هجده میلیون. (22,314,079,318,000,000 ريال و بابت هزينه ها و ساير پرداختي ها مبلغ بيست و دو ميليون و سيصد و چهارده هزار و هفتاد و نه ميليارد و سيصد و هجده ميليون (22,314,079,318,000,000) ريال مي باشد.

پیشنهاد تمدید قانون برنامه ششم برای سال آینده

دولت در لایحه بودجه 1401 ادامه اجرای قانون برنامه ششم توسعه را برای سال آینده پیشنهاد کرد.

بر اساس بند «ن» این لایحه، مفاد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و اصلاحات بعدی آن به استثنای موادی که صراحتاً بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی لغو شده است، در سال 1401 تمدید می شود.

سن و سابقه بازنشستگی در حال افزایش است

بر اساس ماده 20 احکام جدید، به منظور تثبیت منابع صندوق های بازنشستگی پیش بینی شده در لایحه بودجه 1401 کل کشور، سن و مدت خدمت قابل قبول بازنشستگی افزایش و نحوه محاسبه مستمری ها تغییر می کند. .

بر این اساس، به منظور تثبیت منابع صندوق های بازنشستگی، از ابتدای سال 1401 تعداد سنوات کاری پذیرفته شده برای بازنشستگی کلیه کارکنان زن و مرد با مدرک تحصیلی حداقل لیسانس از کلیه صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی. دو (2) سال افزایش می یابد.

حداقل و حداکثر سن بازنشستگی برای کلیه کارکنان زن و مرد بسته به مدت خدمت در سازمان تامین اجتماعی دو (۲) سال افزایش می یابد. تصمیمات قطعی شوراها در خصوص تخلفات اداری بازنشستگی از این تصمیم مستثنی است.

محاسبه مستمری در کلیه صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری ​​و سازمان تامین اجتماعی بر اساس میانگین حقوق سه سال آخر خدمت خواهد بود.

افزایش واقعی حقوق کارمندان و مشمولان قانون کار 10 درصد خواهد بود.

کلیه شرکت های دولتی اعم از شرکت هایی که دارای ضوابط و مقررات خاصی برای پرداخت حقوق و مزایا هستند، افزایش حقوق به میزان 10 (10) درصد ریالی در نظر بگیرند. رقم نهایی افزایش به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق مشمولان قانون کار ده (10) درصد منظور می شود. افزایش نهایی به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید. بدیهی است ضریب حقوق اعلام شده در بخشنامه بودجه 1401 ابلاغی از سوی رئیس جمهور ملاک محاسبه و نهایی شدن هزینه های کارکنان کلیه شرکت های دولتی خواهد بود.

سقف پاداش پایان خدمت سال آینده 445 میلیون تن تعیین شد

سقف پاداش پایان خدمت (بازنشستگی) مشمولان بند ۱۰۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ۴۴۵ میلیون تن در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تعیین شده است.

پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری کارکنان دولت مصوب 1375/02/26 با اصلاحات بعدی پاداش پایان خدمت می باشد. خدمات برای کارکنان تحت پوشش هنر. ) قانون مدیریت خدمات کشوری، از جمله ماده. اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی هر سال پنجاه میلیون (4.450.000.000) ریال خدمت تا سه سال و تا چهار میلیارد و چهارصد و چهارصد ریال خواهد داشت.

لغو معافیت مالیاتی مؤسسات کنکور

در بند (ق) تبصره 6 لایحه بودجه 1401 مربوط به حقوق و عوارض گمرکی، معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشار حق التدریس موضوع بند (ل) ماده. ماده 139 قانون مالیات های مستقیم تا سقف 2 میلیارد ریال در سال اعمال می شود. پس از آن حسب مورد مشمول مالیات ماده 150 یا 131 قانون مالیات های مستقیم می شود و معافیت های مالیاتی مؤسسات کنکور حذف می شود.

5 درصد معافیت مالیاتی واحدهای صنفی با درآمد کمتر از 100 میلیون تن

اتحادیه‌های دارای درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال در سال 1400 علاوه بر معافیت‌ها و معافیت‌های قانونی و مشوق‌های مالیاتی، برای حمایت از صاحبان تولید و مشاغل متضرر از تاج، از پنج درصد معافیت مالیات بر بهره‌وری در سال 1400 برخوردار می‌شوند.

درآمد حاصل از صادرات منوط به برگشت ارز و واردات آمبولانس بدون عوارض است

واردات آمبولانس از سازمان اورژانس کشور نیز از پرداخت حقوق و عوارض وارداتی معاف است.

استفاده از معافیت مالیاتی برای درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات و هرگونه پاداش و مشوق صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصادی کشور است.

به منظور تمرکز بر معافیت های مالیاتی و گمرکی و شفاف سازی حمایت های مالی، وزارت دارایی و اقتصاد باید معافیت های مالیاتی و گمرکی را در قانون مالیات های مستقیم و گمرک جایگزین معافیت های مالیاتی و گمرکی کند و کلیه معافیت های مالیاتی و گمرکی را فهرست کند و میزان معافیت ها را مشخص کند. آنها این فهرست شامل محدوده فعالیت افراد، میزان درآمد مالیاتی و گمرکی معاف شده در نتیجه این معافیت ها و استناد قانونی این معافیت ها می باشد.

وزارت جهاد کشاورزی موظف است 6 ماه دیگر طرح کشت را اعلام کند

بر اساس بند (ر) ماده (35) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی موظف است حداکثر تا شش ماه پس از ابلاغ این قانون، مدل کشت را اعلام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید