سقوط آزاد به سبک در خرید پر زرق و برق یحیی گل محمدی در تخت جمشید

سقوط آزاد به سبک در خرید پر زرق و برق یحیی گل محمدی در تخت جمشید

نایب قهرمان فصل گذشته یحیی گل محمدی را مجبور به بازسازی تیمش کرد. پرسپولیس در فصل گذشته از نظر خلق موقعیت های باکیفیت (عمیدگل) جزو چهار تیم برتر فصل نبود. با این حال پرسپولیس 5 گل بیشتر از قهرمان لیگ زد و بهترین خط حمله لیگ بیست و یکم را داشت. آماری که نشان می دهد پرسپولیس در بین موقعیت های خود بیشترین دقت و عملکرد ضربه را دارد.

با این حال یحیی گل محمدی در فصل نقل و انتقالات به سراغ خلاق ترین بازیکنان لیگ رفت. او همچنین موفق به جذب بهترین گلزن فصل گذشته شد. اما نتیجه این تغییر چندان خوشایند نبود. از نظر خلق موقعیت های گلزنی با کیفیت، تنها 2 تیم ذوب آهن و صنعت نفت آبادان در این فصل از پرسپولیس پایین تر هستند. کمترین موقعیت های فصل در بازی های پرسپولیس ایجاد شد، یعنی پرسپولیس نه موقعیت ایجاد می کند و نه به حریف اجازه این کار را می دهد.

پرسپولیس که طبق آمار “متریکا” در فصل گذشته بیشترین دقت شوت را در بین تمام تیم های لیگ داشت، در 3 هفته پایانی این فصل در انتهای این شاخص قرار داشت. مهاجمان این تیم در این فصل 27 شوت زده اند. چه تعداد از آن شلیک ها به سمت هدف بود؟ عدد 6 عددی است که شما را شگفت زده می کند. یعنی 21 شوت از 27 ضربه بازیکنان پرسپولیس در این فصل حتی روی چارچوب نبوده است. برای درک درستتر این آمار کافی است بدانید که 12 شوت از 21 شوت مس کرمان که اخیراً به لیگ صعود کرده است، در این فصل روی هدف بوده است.

پرسپولیس در بازی این هفته مقابل آلومینیوم تک ضربه را وارد چارچوب کرد. این تیم 5 بار دیگر به میدان رفت که هیچ یک از شوت ها حتی روی چارچوب قرار نداشت. آنها پیش از این نیز آمار مشابهی را در برابر فولاد جواد نکونام ثبت کرده بودند. 6 شوت و تنها یک شوت به سمت دروازه. پرسپولیس در هفته اول 15 شوت مقابل ذوب آچان داشت که 11 شوت از کنار دروازه به بیرون رفت. پرسپولیس در این فصل 27 شوت با دقت 22.2 درصد زده که کمترین دقت شوت در بین تیم های لیگ است. از 6 شوتی که در چارچوب بود، یک شوت به ثمر رسید.

تیراندازی به بازیکنان پرسپولیس فقط مختص بازیکنان خاصی نیست که مورد انتقاد قرار می گیرند. در این فصل 13 بازیکن مختلف پرسپولیس در موقعیت های گلزنی با شوت ها تلاش کرده اند. میلاد سرلک تنها گلزن پرسپولیس در این فصل تنها بازیکنی است که بیش از یک شوت به سمت دروازه زده است. هر دو شوت سرلاک در این فصل کاملاً مشخص بود. دانیال اسماعیلی فر کمترین دقت شوت را دارد که هیچ کدام از 4 شوت او روی چارچوب نبود. مهدی ترابی نیز 6 شوت داشت که 4 شوت در چارچوب نبود.

یحیی گل محمدی برای بازگشت به مسیر قهرمانی وسوسه فوتبال تهاجمی خود را کم کرد و روی فوتبالی منطقی شرط بندی کرد که فرصت کمی به حریف بدهد. پرسپولیس در این فصل به مصاف امیدگل لیدر رفت و تنها تیمی است که هنوز موفق به گلزنی نشده است. با این حال این تیم برای قهرمانی نیاز به گلزنی دارد. گل محمدی باید علاوه بر افزایش شانس، توانایی فصل قبل را نیز به مهاجمان تیم بازگرداند. بهترین عملکرد از هر موقعیت و بالاترین دقت شلیک. دو عاملی که در حال حاضر در انتهای جدول قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید