سقوط بدمینتون خراسان جنوبی در انتهای جدول


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906270

بدمینتون خراسان جنوبی پس از سال ها رونق به دلیل حواشی فراوانی که در بخش های مختلف برای این ورزش به وجود آمده و رکود در این رشته ورزشی جایگاه خود را در کشور از دست داده است، وضعیت خوبی ندارد. و بر اثر آتشی که دود آن فقط به چشم ورزشکار می رسد، ثبات در کنترل تخته بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقبدمینتون خراسان جنوبی در دهه اخیر روند افزایشی را تجربه کرد و نتایج خوبی کسب کرد، اردوهای ملی و بین المللی زیادی در بیرجند برگزار شد و چند نفر از خراسان جنوبی نیز به اردوی کشوری دعوت شدند.

قرار گرفتن هیئت بدمینتون خراسان جنوبی در بین 10 هیئت برتر بدمینتون کشور، اخذ کرسی های متعدد در فدراسیون بدمینتون از سوی رئیس سابق هیئت بدمینتون خراسان جنوبی از جمله دبیر کمیته پارابادمینتون کشور، مربی تیم ملی در رده جوانان، مسئول کمیته فنی و محیط زیست فدراسیون و اعزام حضور پرشمار در مسابقات کشوری و درخشش ورزشکاران در عرصه های ملی و همچنین اعزام اولین بانوی پارابادمینتون کشور به مسابقات آسیایی را تنها می توان بیان کرد. بخشی از افتخارات این هیئت در چند سال اخیر.

سالن پونه بیرجند پس از واگذاری به این هیئت برای تمرین بدمینتون بازان مرکز استان مناسب سازی شد تا اینکه از سوی فدراسیون به عنوان پایگاه قهرمانی شرق کشور و یکی از مجهزترین سالن های ورزشی معرفی شد. توسط اداره کل ورزش استان مورد تایید آسیا قرار گرفت و اردو در دو نوبت در آنجا برگزار شد. این ورزش در اکثر شهرها فعال بود و قابیل به عنوان مهد بدمینتون در استان و کشور جایگاه بسیار ارزشمندی در فدراسیون بدمینتون پیدا کرد. در مجموع با وجود محدودیت های اعتباری فراوان و کم لطفی و بی مهری متولیان ورزش استان به ویژه در مدیریت قبلی ورزش استان، چرخ این ورزش با حمایت های مالی و فنی رئیس سابق هیئت چرخید. اما این شورای ورزشی دور از حاشیه نبود و بارها فعالیت این هیئت تحت تاثیر این حواشی قرار گرفت.

حرکتی هرچند با روال خاصی در این رشته ورزشی تا زمان مزایده سالن ورزشی در سال گذشته و سالن این هیئت علیرغم پیگیری های فراوان و نامه وزارتخانه مبنی بر لغو مزایده نمک و سفارشات فراوان از سوی سازمان ورزش ادامه داشت. رئیس فدراسیون بدمینتون و تخصیص زمین. بدمینتون در این استان به بخش خصوصی واگذار شد و رئیس سابق هیئت که پس از دو دوره 4 ساله در راس هیئت تا جلسه انتخاب رئیس هیئت در سمت ناظر بود. سعی کرد از واگذاری سالنی که سالها بود شخصاً و با جان و دل آن را به بهترین نحو ممکن حفظ کرد و شبانه روز در خدمت بدمینتون استان بود، جلوگیری کرد، اما تلاشش راه به جایی نبرد، اما باز هم ناامید نشد. و به ورزشکاران خود قول هایی مبنی بر استفاده از این سالن داد و از ورزش و جوانان استان خواست تا ساعات تمرینی رایگان را در اختیار ورزشکاران قرار دهند اما ورزش و جوانان به این وعده ها و همچنین سایر وعده ها عمل نکردند.

پس از این اتفاق که نتیجه خوشایندی به همراه نداشت، شرایط برای برگزاری جلسه برای انتخاب رئیس هیئت بدمینتون خراسان جنوبی فراهم شد و در این جلسه ابتدا سه نامزد معرفی شدند که یکی از آنها انصراف داد و جلسه انتخابات ریاست هیئت استان در 30 اردیبهشت ماه سال جاری به ریاست سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و با حضور نایب رئیس فدراسیون بدمینتون و دو نامزد که یکی نفر دوم است برگزار شد. رئیس سابق هیئت و دیگری باقری نژاد است و رضا باقری نژاد با حداکثر رای به عنوان رئیس هیئت بدمینتون خراسان جنوبی انتخاب شد و یکی دیگر از کاندیدای این انتخابات علیرضا ثانی بود که متوجه تخلفات صریح در این دوره شد. روند برگزاری این انتخابات قبل و حین مجمع و همچنین در روزهای قبل و بعد از جلسه، بارها به مجموعه ورزشی کشور تذکر داده و پاسخ قانع کننده ای نشنیده، شکایتی را تنظیم و تسلیم داد. دستگاه های مسئول از جمله سازمان بازرسی، وزارت ورزش و جوانان و دفتر امور مشترک فدراسیون ها و با توجه به استعلامات موجود، دو ماه پس از برگزاری مجمع در تاریخ 4 تیرماه، این انتخابات لغو و توسط رئیس اداره کل امور مشترک فدراسیون دست سازماندهی مجدد جلسه رئیس هیئت بدمینتون در اختیار ورزش و جوانان خراسان جنوبی قرار گرفت.


فیلدهای ناقص

هزینه برگزاری جلسه را به دلیل شلختگی پیش آمده کنار بگذاریم اما به نظر می رسد حاشیه های این هیئت بی پایان است. ثانی رئیس سابق هیئت بدمینتون خراسان جنوبی با اشاره به موارد مطرح شده گفت: روزها از لغو این جلسه می گذرد اما رئیس هیئتی که جلسه انتخاباتی آن لغو شد از سوی ورزش و جوانان اطلاع رسانی نشد. این فرد در سالن و در بین ورزشکاران حضور داشت و با گرفتن عکس یادگاری همچنان خود را به عنوان رئیس هیئت معرفی می کند و هر چه مدارک موجود و مغایر با قانون باشد در این هیئت به فعالیت خود ادامه می دهد.

ثانی همچنین با بیان اینکه مجموعه ورزشی و جوانان خراسان جنوبی که کاملاً با انتخابات طراحی شده بود، پس از لغو جلسه موفق شد این فرد را به جای رئیس هیئت قرار دهد، سرپرست مدیر کل در سفری به تهران و رایزنی هایی که با فدراسیون و دفتر امور مشترک فدراسیون ها صورت گرفت، خواستار لغو این رای شد و برای رسیدن به این خواسته از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی تاکید کرد: این همه اصرار برای رای ندادن به رئیس هیات در دور سوم فقط به این دلیل بود که تمام نیازهای مالی که از حوزه ورزش و جوانان داشتم برآورده نشد، هیات این کار را انجام داد و آن را از ویرانه تبدیل کرد. سالن مجهز، از بخش خصوصی و تمام حمایت هایی که از ورزش و جوانان داشتم، کل دولت را در مقابل آنها قرار دادند، اما من یک ذره موضع خود را نرم نکردم.

به گفته وی، متأسفانه پس از واگذاری هیئت به مسئول ورزش و جوانان، سالن به راحتی و بدون هیچ مقاومتی از سوی هیئت برگزار شد، همانطور که باقری نژاد رئیس برکنار شده هیئت در زمان ریاست هیئت مدیره اعلام کرد. که وقت سالن ندارم


سالن گم شده است

ثانی تصریح کرد: سال ها تلاش برای حفظ سالن و قول فدراسیون برای تجهیز این سالن به زمین دوبل مجهز به جایی نرسیده و وضعیت فعلی این سالن که مدتی در اختیار بسکتبال بود چندان خوب نیست و کف زمین آسیب دید و علیرغم وعده ورزش و جوانان مبنی بر ارائه آموزش رایگان بدمینتون برای تمرین قهرمانان، این مشکل محقق نشد و ورزشکاران برای هر تمرین باید 130 هزار تومان برای اجاره سالنی بپردازند که تیم ملی و بازیکنی که عمرش را می گذراند این موضوع حذف نمی شود.

به گفته وی، با وجود همه مشکلات و نامهربانی ها، مدتی 2 میلیون تومان بابت اجاره به مدیر سالن پرداخت شد و سپس به دلیل پرداخت نشدن اجاره بها، جلسه برادران تعطیل شد و فقط تمرین بانوان ادامه یافت. . .

وی ادامه داد: با تمام کسری های اعتباری دو بازیکن ملی پوش داشتیم و دختر و پسر هم به تیم ملی پارابدمینتون دعوت شده بودند که مورد توجه مدیرعامل سابق قرار نگرفتند و بودجه ای به هیئت مدیره ندادند. “


برخوردهای غیر معمول

ثانی که در 8 سال مدیریت هیئت بدمینتون خراسان جنوبی و سرمایه گذاری در این منطقه انتظار چنین برخوردی را نداشت، افزود: بیشتر سفرها، تجهیزات و هزینه های سالن را از جیب خودم و اگر از جیب خودم بود پرداخت کردم. هیئت مدیره بسیار کم بود زیرا اعتباری به هیئت مدیره داده نشد، پنج میلیون تومان به مدت سه سال در اختیار هیئت مدیره قرار گرفت و در زمان مدیریت جدید 10 میلیون تومان به مدیران اجرایی برای رقابت های کارمندان و سپس 12 میلیون تومان پرداخت شد. تومان برای تفاهم نامه واریز شد در عین حال ریالی هم برای مجمع پرداخت نشد که قیمت بالایی داشت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اعتراضات حتی پس از لغو جلسه توسط ورزش و جوانان نیز ادامه داشت و در حالی که فدراسیون برای انصراف من اصرار دارد، ورزش و جوانان یکی از کارکنان خود را به عنوان رئیس هیئت بدمینتون منصوب کردند.او انتخاب کرد. فردی که در این زمینه متخصص نیست. اگرچه با تایید و پذیرش شرایط فدراسیون موافقت شد که تمامی فعالیت های هیات زیر نظر اینجانب انجام شود و تمامی امور با هماهنگی اینجانب انجام شود اما این موضوع تنها در حد وعده و سرپرست جدید باقی می ماند. حتی با عضویت اینجانب در گروه واتس اپ که اعضای هیات استان تشکیل شد و علیرغم تاکید فدراسیون و معاون توسعه ورزش مبنی بر اینکه هیچ یک از اعضای هیات قبلی که جلسه آنها به دلیل تخلفات صورت گرفته لغو نشده است. حمایت همان معاونت توسعه ورزش و البته چهره. مدیر کل، دبیر و نایب رئیس فعلی توسط هیات مدیره قبلی انتخاب و به تایید اداره ورزش و جوانان رسید.


سقوط بدمینتون

وی ادامه داد: به دلیل عدم فعالیت در هیئت، استفاده از مربیان فاقد صلاحیت و غیر فنی، اعتراض ورزشکاران و سقوط بدمینتون خراسان جنوبی به رتبه بیست و هشتم در بین هیئت های بدمینتون کشور، مقاومت رئیس فدراسیون به دلیل کارنامه بسیار ناموفق مدیر فعلی به کار خود ادامه دهد. ، مقرر شد حکم سرپرستی لغو و جایگزین تعیین شود. متاسفانه بعد از قول صریح بازیگری معاون توسعه ورزش طی دو روز کل برنامه تغییر کرد و علیرغم همه مخالفت ها، اداره کل ورزش بر ادامه فعالیت سرپرست هیئت بدمینتون استانی دارند تاکید کرد. ناظری که برخلاف روال عادی این مسئولیت را به نایب رئیس هیئت مدیره محول کرد و در اینجا نیز سکوت معاونت ورزشی و معاونت توسعه ورزش به عنوان نماینده اعضای هیأت عاملی است. برای نگرانی

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اعتماد بدمینتون خراسان جنوبی به باد رفته است، افزود: هر چند فدراسیون نظر جدی به حضور من در هیئت بدمینتون خراسان جنوبی دارد، در غیر این صورت نظر فدراسیون در مورد بدمینتون استان یک هیئت تازه تاسیس که هیچ فعالیتی ندارد اما مجموعه ورزشی و جوانان خراسان جنوبی بنا به دلایلی نامعلوم در مقابل این معضل مقاومت می کند که همه این تعصبات به چشم ورزشکار بیفتد و آینده این منطقه را متزلزل کند.


وظایف تخته بدمینتون را اولویت بندی کنید

محمدحسین خسروی رئیس اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پاسخ به اظهارات مطرح شده گفت: برگزاری مجدد انتخابات ریاست هیئت بدمینتون خراسان جنوبی در اولویت است و در اسرع وقت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هیچ اصراری بر ماندن یا ترک این هیات نداشتم، افزود: با توجه به اینکه جلسه طبق قانون برگزار شد پس از تشکیل انتخابات اصرار داشتیم که هیات مدیره تعیین شود.

وی تاکید کرد: همیشه سعی کرده ایم به دنبال فردی دلسوز باشیم که در هیئت ها کار می کند و فردی که رای بالاتری در جلسات بیاورد، در هیئت بدمینتون هم همین طور است.

به گفته وی، در مورد رئیس فعلی هیئت نیز به دنبال یک فرد بی طرف بودیم و بنا به انتخاب وی در امور هیئت مدیره دخالت نخواهیم کرد، فقط اگر کاری خلاف مقررات انجام دهد. می تواند فعالیت های خود را متوقف کند.

بر این اساس وضعیت بدمینتون مساعد نیست و در شرایط فعلی ثبات در مدیریت این حوزه نیاز است و لازم است مسئولان ورزش و جوانان خراسان جنوبی در برگزاری مجدد مجمع انتخابی تسریع کنند. این شورای ورزشی به دور از حاشیه. کسانی که به این ورزش اهمیت می دهند باید وارد عمل شوند و به حاشیه های موجود پایان دهند تا در آینده ای نزدیک شاهد بازگشت دوران طلایی این ورزش به میادین ملی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید