سلسله نشست های روایت انقلاب توسط بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان برگزار می شود

ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806795

سلسله نشست های «داستان انقلاب» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود که از 14 بهمن ماه آغاز شده و تا 19 بهمن ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; دهه فجر فرصتی برای بیان هر چه بیشتر موضوعات مختلف حول محور انقلاب اسلامی است و بسیج دانش آموزی که همواره در رأس این موضوعات قرار دارد، نشست های توجیهی با عنوان «ماجرای انقلاب» را با حضور در محل برگزار کرد. اساتید برجسته دانشجویی دانشگاه زنجان از 14 بهمن ماه آغاز شده و تا 20 این ماه ادامه خواهد داشت.

مصطفی طاهری (نماینده مجلس شورای اسلامی)، روح اله ایزدا (نماینده مجلس شورای اسلامی)، محمدمهدی نیاسمند (رئیس بحث و مطالبه سازمان بسیج دانشجویی)، زهرا بابازاده (پژوهشگر بانوان)، سید عید کارشناس منطقه ای مسائل)، حجت الاسلام مهدی اسلامی (استاد حوزه و دانشگاه) و محسن مهدیان (کارشناس و فعال رسانه ای) اساتید این سلسله جلسات و جلسات توجیهی هستند.

این جلسات به ریشه‌های مشکلات امروز (عامل، ناظر، ساختار؟)، آرمان عدالت در جمهوری اسلامی (شکست یا موفقیت)، چرایی انقلاب 57 (اقتصاد، فرهنگ، هر دو، هیچ‌کدام)، تحلیل گفتمان می‌پردازد. در مورد زنان پس از انقلاب، سیاست مناطق جمهوری اسلامی (آسیب یا کمک به جمهوری اسلامی)، ولایت فقیه (دیکتاتوری یا ضد دیکتاتوری) و اثربخشی جمهوری اسلامی (واقعیت یا افسانه).

* فرهنگی مهندسی فرهنگی در جامعه وجود ندارد

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در نخستین اجلاسیه این مجموعه گفت: درباره پیشرفت انقلاب اسلامی و دستاوردها، نقاط قوت و قوت نظام و انقلاب اسلامی بیش از نقاط ضعف و مشکلات است. «در این جلسه به بررسی مسائل به تفکیک موضوع (ریشه مشکلات امروز) می‌پردازیم.

وی گفت: در حال حاضر مشکل قانونگذاری نداریم، بلکه در قوه مجریه قوانین جاری مشکل داریم. متأسفانه ریشه همه مشکلات حتی فرهنگی، اجتماعی و غیره به اقتصاد برمی گردد».

طاهری گفت: بسیاری از مردم و مسئولان به جای ریشه یابی مشکلات و علت یابی مشکلات، به دنبال عواملی بوده اند که باعث بروز مشکلات شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که معلولیت ها زیاد است، در عمل رفع این مشکل با بن بست مواجه خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر در دو حوزه ضعف وجود دارد: شفافیت اقتصادی جامعه حاکمیتی و شفافیت سیاسی حکمرانی برای جامعه.

طاهری گفت: برای تصمیم گیری و وضع قوانین و اجرای آن به داده ها و آمار نیاز داریم. وی نبود بانک اطلاعاتی جامع در خصوص موضوعاتی مانند مالیات را از ضعف های قوه مجریه دانست چرا که هر وزارتخانه دارای سیستم های متفاوتی است. بله، اما این وزارتخانه ها با یکدیگر همکاری نمی کنند و در واقع تبادل اطلاعاتی صورت نمی گیرد.

وی گفت: مالیات ها نباید بر اساس خود اظهاری باشد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی قوانین موجود ناقض یکدیگر است و این امر موجب فرار مالیاتی و فرار مالیاتی می شود، افزود: متأسفانه قوه مجریه در جامعه ما بیشتر متکی به افراد است. . خصوصیات فردی مسئول در نحوه اجرای صحیح مسائل مختلف کشور در صورتی که نباید باشد درج می شود.

وی گفت: آسیب بعدی که بعد از بیکاری و مشکلات معیشتی وجود دارد، مشکل فرهنگی است که مهندسی فرهنگی در جامعه وجود ندارد.

طاهری بیان کرد: آتش به اختیار یعنی زمانی که جنگ تمام شد و نتیجه به شکست نزدیک شد، همه باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا تلفات کمتری داشته باشند و در مقابل دشمن از خود دفاع کنند.

وی گفت: اکنون این سوال مطرح است که آیا همه فعالیت های مساجد، مدارس، هیئت ها، صداوسیما و خانواده ها در حوزه فرهنگی کاملا موفق بوده است؟

* ادعاها باید بر دلایل متمرکز شوند

روح الله ایزدا نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرات در مجلس شورای اسلامی در دومین جلسه از سلسله داستان های انقلاب که با موضوع «آرمان عدالت در جمهوری اسلامی (شکست» برگزار شد، گفت: یا پیروزی): «عدالت در برابر هر دو جریان قدرت و تحجر مجموعه.

وی با بیان اینکه برخی از سیاستمداران خواهان مقام و مقام هستند، افزود: متحجران که به ظاهر قدرت طلب نیستند، اما چون متحجر قدرت متفکران است، آرمان عدالت را مخدوش می کنند.

ایزدخواه گفت: مبارزه انقلاب برای رسیدن به آرمان عدالت نشان از تلاش مثمر ثمر انقلاب است.

وی با بیان اینکه اگر چه پیشرفت هایی صورت گرفته است، اما با آرمان واقعی فاصله داریم، مایه تاسف است، خاطرنشان کرد: دو جریان چپ و راست، دو جریان منحرف از انقلاب اسلامی و عدالت خواهی وجود دارد.

نماینده مردم تهران، اسلام شهر، ری و شمیرات در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر حوزه ای که جریان های جهادی به اداره امور پرداخته و فرصت حرکت پیدا کرده اند، شاهد پیشرفت در این حوزه هستیم.

وی گفت: امروز مردم عادی بیش از جریان ها و احزاب مختلف به تحلیل مسائل و عدالت خواهی می پردازند.

ایزدا با بیان اینکه عدالت و پوپولیسم به هم گره خورده است، گفت: راهبرد اولیه عدالت ترویج حاکمیت است که با شعار نمی توان به آن دست یافت.

وی با بیان اینکه جریان عدالت خواهی یک جریان تاریخی و اجتماعی است و به افراد و افراد وابسته نیست، خاطرنشان کرد: کارها باید برای مردم باشد و دولت باید به عنوان جهاد سازندگی که از مردم فوران کرده و به عنوان یک جهاد سازندگی پشت سر مردم باشد. راهنمای عمومی برنامه ریزی کنید

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقطه ضعف این است که همچنان در واگذاری مدیریت امور مردم مردد هستیم و همچنان انتظار داریم دولت مردمی شود تا کارها بهتر اداره شود.

وی گفت: درخواست ها نباید معطوف به معلولان باشد، بلکه باید به دنبال علل باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید