سلسله نشست های «تخیل ملی، مدرنیته و کرامت اجتماعی، در عصر کلان شهر تهران» در مرکز سیاوشان برگزار می شود.

من گزارش میدم اندیشه هایشدر پایان این دوره در نشستی مشارکتی و گفت‌وگو محور با حضور سخنرانان و مخاطبان، ایده‌های ارائه‌شده برای رویکرد ارزیابی انتقادی از تخیل ملی، مدرنیته و منزلت اجتماعی در تاریخ معاصر ایران بررسی می‌شود. دخالت مخاطب

این جلسات به ترتیب در چهار روز پنجشنبه 17، 24، 31 و 7 مهر 1401 به صورت نیمه حضوری (در صورت تمایل به صورت حضوری یا آنلاین از طریق نرم افزار زوم) برگزار می شود.

فرشاد توکلی، پژوهشگر نظریه و تاریخ موسیقی ایران و اولین مدرس این دوره، در توضیح این سلسله نشست ها می نویسد: «عصر کلان شهر تهران» کنایه از عصر مدرن ماست، کنایه از دورانی که فهمیدیم دنیا چیزی فراتر از ما و امروز و تخیلات ماست. و این جهان بینی ماست، و دریافته ایم که «ما» بیشتر از آنچه عادت کرده ایم، جهانی می آفرینیم. این عصر مدرن حاصل درهم تنیدگی بی‌شمار مسیرها، مبارزات، فراز و نشیب‌ها، هیجان‌ها، آرزوها، آرزوها، موفقیت‌ها و شکست‌هاست. در تخیل ملی، مدرنیته، منزلت اجتماعی: روایت موسیقایی به یکی از جنبه های موسیقایی این مدرنیته می پردازم. من یک روایت کلی از قبل از این دوران می گویم و سپس به یک روایت موسیقایی خاص می پردازم و آن روایت را در خطی خاص – که آن را مهم می دانم – تا آستانه انقلاب 57 دنبال می کنم. به عروج این جوانانی که امروز ستارگان بزرگی در آسمان موسیقی ایران هستند».

علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند اطلاعات تکمیلی را از وب سایت دریافت کنند siavoushan.com بخش رویدادها را دریافت کنید.

سلسله نشست های «تخیل ملی، مدرنیته و کرامت اجتماعی، در عصر کلان شهر تهران» در مرکز سیاوشان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید