سهام منصفانه متوفیان تا پایان شهریور ماه توزیع می شود


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838083

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: در پایان هر ماه سهامدارانی که به تازگی در سایت سجام ثبت نام کرده اند و سود سهام خود را دریافت نکرده اند، در پایان ماه ثبت نام، سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بازار سرمایه، پیمان حدادی مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در موضوع سود عادلانه گفت: هفته گذشته نیز توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی (صمت) واریز شد. بر این اساس، سهامداران قانونی که هنوز سود سهام خود را دریافت نکرده اند، باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا شرکت صمت در پایان هر ماه سود خود را پرداخت کند.

پیمان حدادی افزود: از اسفندماه سال گذشته حدود 100 هزار سهامدار حقیقی که قبلاً در سامانه سجام ثبت نام نکرده و شماره حساب خود را اعلام نکرده اند در سایت سجام ثبت نام کرده اند. سود منصفانه این افراد نیز اواخر این ماه پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبق توافقات انجام شده با سپرده گذاری مرکزی (صمت) در پایان هر ماه، سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت نام کرده اند و سود سهام خود را دریافت نکرده اند، در پایان ماه ثبت نام خود را اعلام می کنند. ، سود سهام عدالت خود را دریافت کنید.

پرتفوی خصوصی در خصوص سود سهام عدالت گفت: هیچ سهامداری از شرکت های سرمایه گذاری استانی سبد سهام خصوصی نیست.

وی تصریح کرد: برخی از شرکت های سبدگردان خصوصی ممکن است بخشی از پرتفوی مشتریان خود را در سهام شرکت های سهامی کل دادگستری استان توزیع کرده باشند و به دلیل اینکه این شرکت ها در تاریخ 31 اسفند سال گذشته سود سهام دریافت کرده اند. اما با توجه به عدم ثبت این سبدها در سامانه سجام، امکان واریز سود آنها وجود نداشت، بنابراین شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال اعمال رویه است و قصد دارد به زودی سود خود را واریز کند.

حدادی با اشاره به سهام دادگاه متوفی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و جلسات زیادی در این زمینه با قوه قضائیه داشتند. قوه قضائیه اطلاعاتی را در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار داده است، اما به دلیل تهیه نشدن آن از نظر فنی قابل استفاده نیست، بنابراین جلساتی برای رسیدگی مجدد به این موضوع تشکیل شده و صمت در حال پیش بینی سامانه ای در این زمینه است. از سوی دیگر اطلاعات لازم که از سوی قوه قضائیه به صمت ارسال می شود، بر این اساس به نظر می رسد روند واگذاری سهام متوفیان تا پایان شهریورماه سال جاری به پایان برسد. آخرین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید