سهم ۷ میلیاردی «آتاران» از گیشه ۲۷ میلیاردی «فصل» رویایی تر شد!

سهم ۷ میلیاردی «آتاران» از گیشه ۲۷ میلیاردی «فصل» رویایی تر شد!

در حالی که عطاران دو فیلم بزرگ «سیشلیک» و «روشن» را در انتظار اکران عمومی دارد، این روزها «ویلای ساحلی» را در اکران دارد که گویا نتوانسته انتظارات فروش خود را برآورده کند.

فرارو- اگرچه ویلایی روی ساحل با بازی رضا عطاران همچنان دومین فیلم پرفروش هفته است، اما در مقایسه با فروش کل ۲۷ میلیارد فیلم ایرانی، سهم آن در این هفته تنها ۷ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش فرارو، نشانه های تلاش سینماگران برای تحقق شعار «هزار میلیارد تومان در گیشه» در هفته جاری بیش از پیش نمایان شد. هر دو بلیت 80 هزار تومانی معرفی شدند، تعداد روزهای اکران نیم بها در طول هفته به دو روز رسید و کمدی دیگری نیز برای ورود به چرخه اکران معرفی شد.

اکنون سیطره کمدی ها از نگاه کارگردانان اصولگرای سینمای ایران نه تنها مذموم نیست، بلکه به تکیه گاهی برای ثبت بزرگترین افتخار دوران مدیریتی آنها تبدیل شده است.

روند افزایش تماشاگر در سینما ادامه دارد و این هفته سینما میزبان بالغ بر 690 هزار بیننده بود و مجموع فروش گزارش شده در گیشه از مرز 27 میلیارد و 600 میلیون تومان گذشت.

در این شرایط ترکیب پنج فیلم پرفروش هفته بدون تغییر باقی مانده است.

در گزارش هفتگی فرارو از وضعیت فروش فیلم های سینمای ایران به بررسی عملکرد پنج فیلم پرفروش در هفته اول دی ماه 1402 می پردازیم.

اولین مکان؛ هتل/ 8 میلیارد و 800 میلیون تومان

اگرچه فیلم جدید مسعود اطیابی خیلی زود نتوانست با «فسیل ها» رقابت کند و مشخص شد که نتوانسته رکورد فروش سالانه آن فیلم را بشکند، اما در نهایت این هفته مجموع فروش آن از مرز 200 میلیون گذشت تا در یکی از فیلم های موفق این فیلم قرار گیرد. امسال منتشر شد.

«هتل» همچنان دومین فیلم جدول فروش هفتگی سینمای ایران است، اما استقبال مخاطبان از آن به بن بست رسیده و بعید است در هفته های آینده رکورد خاصی را به ثبت برساند.

«هتل» در این هفته ۲۱۲ هزار تماشاگر را به سینماها جذب کرد و فروش هفتگی ۸.۸ میلیارد تومانی را به ثبت رساند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 203 میلیارد تومان است.

جایگاه دوم؛ ویلای ساحلی / 6 میلیارد و 825 ​​میلیون تومان

در سال‌های پس از کرونا، فیلم «اینفرادی» با بازی رضا عطاران به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه سالانه سینمای ایران تبدیل شد، بنابراین مشخص است که این بازیگر همچنان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در گیشه محسوب می‌شود.

در حالی که عطاران دو فیلم بزرگ «سیشلیک» و «روشن» را در انتظار اکران عمومی دارد، این روزها «ویلای ساحلی» را در اکران دارد که گویا نتوانسته انتظارات فروش خود را برآورده کند.

«ویلای ساحلی» جایگاه خود را از دست داده و احتمالاً در هفته های آینده جایگاه خود را در فروش هفتگی باکس آفیس از دست خواهد داد، اما از رقابت در گیشه عقب نشینی نکرده است.

فیلم «ویلای ساحل» بیش از 162 هزار بیننده را به سینماها آورد و 6 میلیارد و 825 ​​میلیون تومان فروش داشت.

مجموع فروش این فیلم از زمان اکران تاکنون 23 میلیارد و 820 میلیون تومان بوده است.

رتبه سوم؛ ورود و خروج ممنوع / 4 میلیارد تومان

حالا دیگر فیلم «ورود و خروج ممنوع» را نمی توان در زمره آثار ناشناخته قرار داد چرا که با توجه به بازی در گیشه مخاطبان قابل توجهی را در سالن ها جذب کرده است.

این فیلم که اولین فیلم سینمای ایران به کارگردانی یک روحانی محسوب می شود با حضور بازیگرانی چون اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا و نیوشا دیگمی به فروش بسیار خوبی در گیشه دست یافت و همچنان در رتبه سوم قرار دارد. نمودار فروش هفتگی رزرو شده است.

هفته گذشته فیلم «ورود و خروج ممنوع» 93 هزار نفر را به سینماها کشاند و 4 میلیارد تومان فروخت.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 9 میلیارد و 750 میلیون تومان است.

یک موشتا چهارم؛ فسیلی / 2 میلیارد و 230 میلیون تومان

هرچند اخیراً به نظر می رسد کار او سخت شده و دیگر توانایی جذب مخاطب در هفته های اول را ندارد، اما در نهایت توانست رکورد رویایی 300 میلیارد تومانی را به ثبت برساند.

فیلم کریم امینی که پس از نوروز امسال اکران عمومی خود را آغاز کرد، همچنان مورد توجه مخاطبان قرار دارد و حتی تصمیم شورای صنفی نمایش برای ممانعت از ادامه اکران آن به نفع سایر فیلم ها نیز قابل اجرا نیست. در اکران و تماشاگران سینما از این فیلم حمایت کردند.

«فسیل ها» در این هفته موفق شد بیش از 54 هزار تماشاگر را به سینماها بکشاند و 2 میلیارد و 270 میلیون تومان را در گیشه هفتگی خود به ثبت رساند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 300 میلیارد تومان است.

مقام پنجم؛ فرزند باهوش/ میلیارد و 740 میلیون تومان

همین هفته بود که خبر رونمایی رسمی از بنیاد ملی پویانمایی توسط سازمان سینمایی رسید و این یعنی بالاخره سازندگان انیمیشن توانستند جایگاه خود را در چرخه تولید و عرضه سینمای ایران تثبیت کنند. محبوب ترین انیمیشن 4 دهه اخیر، «بچه باهوش» قطعا نقش اصلی را در این روند تثبیت ایفا کرد.

این انیمیشن اگرچه در هفته های اخیر در مسیر جذب مخاطب به سینماها بوده است، اما عملکرد خوبی در هفته های اول نداشت، اما بی شک یکی از پدیده های اکران امسال بود که رتبه چهارم سالانه را به خود اختصاص داد. لیست پرفروش ها

انیمیشن «بچه باهوش» این هفته 61 هزار بیننده در سینماها جمع آوری کرد و یک میلیون و 730 هزار تومان فروخت.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 51 میلیارد و 470 میلیون تومان است.