8 درصد سهم سینمای کودک از گیشه / 44 درصد فروش کمدی


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910809

از فروش حدود 290 میلیاردی سینمای ایران در سال جاری، تنها ده درصد مخاطبان به سینمای کودک و نوجوان علاقه دارند و نیمی از مخاطبان سینما تنها برای تماشای فیلم های کمدی راهی سالن ها شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در کشورهایی که سینما جایگاه والایی دارد و برای پیشبرد امور فرهنگی دولت ها حساب ویژه ای باز کرده است، اهمیت ژانرها در این سینما مشهود است و در این میان بی شک سینمای کودکانیمیشن، سینمای شخصیت محور و کمدی ها رهبر رتبه بندی آنها خواهند بود.

اما وقتی به عملکرد سینمای ایران در نیم قرن اخیر نگاه می کنیم، علاوه بر سینمای کمدی که در بسیاری از مواقع به فیلم های احمقانه و وقت گذرانی نیز می رسیم که البته همیشه در صدر گیشه قرار دارند. ، دیگر خبری از سینمای ایران نیست کودک انیمیشن است و حتی فیلم اجتماعی نیست. این طور نیست که در این سال ها فیلمی با موضوع و محوریت کودک ساخته نشد و می توان به تک فیلم ها هم اشاره کرد، واقعیت این است که این ژانر مهم هیچ گاه به حرکتی تاثیرگذار در سینمای ایران تبدیل نشد، مگر سینماگران تهیه کننده انواع فیلم ها و انیمیشن های کودک و نوجوان، همیشه می توانند حضوری جدی و چشمگیر در ویترین رنگارنگ گیشه داشته باشند. موثر است زیرا می توانند پای کودکان و نوجوانان را به سینما باز کنند و گیشه حساب ویژه ای روی آنها باز کند.

امسال در حوزه سینمای کودک و نوجوان فیلم هایی چون «بازیو، بام بالا، پسران دریا، گل بهدی و والین امانتی» و دو انیمیشن «پسر دلفینی و لوپتو» که دو انیمیشن از آنها نام برده شده است. ، به جذب مخاطب و فروش باکس آفیس کمک بیشتری کرده اند.


321c3fb2 ccc0 4600 aea4 b9ce510ae6eb خبر خاکستری

44 درصد از فروش کمدی

اما در ژانر سینمای کمدی امسال فیلم هایی چون فردی، بانکی، تا کی گریه می کنی 2، قلاده سگ، سلفی با دموکراسی، یک طبقه و نیم، کوزوو و نقره داغ اکران شدند. .Solo» به کارگردانی مسعود اطیابی و با فروش 73 میلیارد و 136 میلیون تومانی تاکنون پیشتاز سینمای ایران است.









مجموع فروش گیشه سینمای ایران در سال جاری (تا لحظه نگارش)

289749320043

تعداد کل تماشاگران سینما در سال جاری

9314462

فروش باکس آفیس امسال برای کودکان و نوجوانان

23988167199

تعداد کل مخاطبان سینمای کودک و نوجوان در سال جاری

926484

کل گیشه سینمای کمدی امسال را می فروشم

128514022094

تعداد کل بینندگان یک فیلم کمدی در سال جاری

4055492

با توجه به ارقام این جدول، سهم سینمای کمدی از کل گیشه سینمای ایران کمی بیش از 8 درصد و سهم مخاطبان این حوزه از کل مخاطبان سینمای ایران حدود 10 درصد است. تا پایان سال جاری این اعداد احتمالا افزایش یافته و اندکی کاهش خواهند یافت. اما سهم سینمای کمدی از گیشه سینما کمی بیش از 44 درصد است در حالی که حدود 50 درصد از کل مخاطبان سینما در سال جاری متعلق به سینمای کمدی است.


بیشتر بخوانید؛


نسخه های جدید و موفقیت باکس آفیس برای Lopto

دیدگاهتان را بنویسید