سه مقام آمریکایی برای گفتگو درباره ایران به فلسطین اشغالی سفر می کنند

ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793897

کاخ سفید اعلام کرد سه مقام ارشد آمریکایی برای گفتگو درباره ایران به فلسطین اشغالی سفر خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاخ سفید اعلام کرده است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و ییل لمپرت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، برای گفتگو درباره ایران به فلسطین اشغالی سفر خواهند کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، سالیوان با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار خواهد کرد تا بر تعهد ایالات متحده به امنیت تاکید کند.

سالیوان همچنین با مقامات رژیم صهیونیستی در مورد طیف وسیعی از موضوعات دارای اهمیت استراتژیک برای روابط دوجانبه آمریکا و اسرائیل از جمله ایران مشورت خواهد کرد.

سالیوان همچنین چهارمین نشست گروه مشورتی راهبردی مشترک تل آویو و واشنگتن را با همتای اسرائیلی خود برگزار خواهد کرد.

آمریکا به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال های اخیر ایران را به تعقیب اهداف نظامی در برنامه هسته ای خود متهم کرده است. ایران قاطعانه این اتهامات را رد کرده است.

ایران تاکید می کند که به عنوان یکی از طرف های معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) چندین بار از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی مبنی بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور از اهداف نظامی پیدا نکرده‌اند.

علاوه بر این، ایران در سال 2015 با کشورهای موسوم به 1+5 برای حل تنش ها بر سر برنامه هسته ای خود به توافق رسید. علیرغم به رسمیت شناختن پایبندی ایران به تمامی تعهدات توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، دولت آمریکا در می 2016 به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح های هسته ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت آمریکا برنامه تسلیحات هسته ای خود را از کنترل بین المللی دور نگه داشته است.

دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن می گوید که قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در وین، ایالات متحده را به توافق هسته ای بریکس بازگرداند، اما تاکنون از اجرای تعهدات خود سرباز زده است.

رژیم صهیونیستی و واشنگتن در ماه های اخیر همکاری علیه ایران را در دستور کار قرار داده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید