سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان سعودی برای گفتگو در مورد نفت


ساعت: 02:14
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841620

سه مقام آمریکایی گفتند، دو مشاور ارشد آمریکایی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سفری محرمانه به عربستان سعودی سفر کرده‌اند تا درباره توافق احتمالی بین عربستان سعودی، اسرائیل و مصر، افزایش تولید نفت و روابط دوجانبه بین واشنگتن و ریاض گفتگو کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وب سایت آمریکایی-اسرائیلی اکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: بایدن به عنوان بخشی از سفر برنامه ریزی شده خود به خاورمیانه در اواخر ژوئن در نظر دارد به عربستان سعودی سفر کند. منابع گفتند توافق آمریکا و عربستان سعودی در مورد این موضوعات برای این دیدار بسیار مهم است.

بایدن زمانی گفت که عربستان سعودی را “رد خواهد کرد” و روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی به دلیل تعدادی از مسائل از جمله حقوق بشر عربستان و ترور جمال حشقچی، خبرنگار واشنگتن پست، بدتر شده است.

به گفته منابع، برت مک گورک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید و آموس هوخشتاین، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات ارشد سعودی وارد عربستان شدند.

افزایش تولید نفت خواسته دیرینه دولت بایدن از سعودی ها بوده است. اما سعودی ها تاکنون از پذیرش این درخواست خودداری کرده اند.

بایدن به عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت پیش از انتخابات میان دوره ای کنگره نیاز دارد.

ایالات متحده همچنین از عربستان سعودی می خواهد که تولید نفت خود را افزایش دهد تا بتواند در بحبوحه جنگ اوکراین مجموعه ای از تحریم ها را علیه نفت روسیه اعمال کند.

سعودی ها تاکنون به توافق خود با روسیه در مورد سطح تولید نفت پایبند بوده اند. اما این قرارداد در ماه سپتامبر منقضی می‌شود که می‌تواند به آن اجازه دهد تا در مورد سطح نفت آینده با ایالات متحده مذاکره کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید