مقامات آمریکایی و روسیه در مورد دیدار پوتین و بایدن گفتگو کردند

ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799287

شرمن و ریابکوف درباره موضوعات دوجانبه ای که روسای جمهور روسیه و آمریکا در نشست آتی به آن خواهند پرداخت، گفت وگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در ژنو دیدار کرد. او به این اصل متعهد است که کشورها در انتخاب متحد خود آزادند.

بر اساس این بیانیه، شرمن و ریابکوف درباره موضوعات دوجانبه که قرار است در نشست فوق‌العاده گفت‌وگوی ثبات راهبردی در 10 ژانویه توسط روسای جمهور روسیه و ایالات متحده مورد بررسی قرار گیرد، گفتگو کردند.

پرایس گفت: “معاون وزیر امور خارجه بر تعهد ایالات متحده به اصول بین المللی حاکمیت، تمامیت ارضی و آزادی کشورهای مستقل در انتخاب متحدانشان تاکید کرد.”

وی گفت: معاون دولت تاکید کرد که ایالات متحده از پیشرفت واقعی از طریق دیپلماسی استقبال خواهد کرد. «ایالات متحده در نشست روسای جمهور دو کشور درباره برخی مسائل دوجانبه با روسیه گفتگو خواهد کرد، اما امنیت اروپا را بدون متحدان و شرکای اروپایی خود مورد بحث قرار نخواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: «معاون وزیر امور خارجه افزود که درباره موضوعات خاص برای نشست شورای ناتو-روسیه در بروکسل در 12 ژانویه و نشست شورای امنیت دائمی در وین در 13 ژانویه بحث خواهد کرد.

روسیه و ایالات متحده قصد دارند در تاریخ 10 ژانویه در مورد تضمین های امنیتی در ژنو گفتگو کنند. همچنین در 12 ژانویه، نمایندگان مسکو در نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل و سپس در 13 ژانویه در شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین برای بحث در مورد نگرانی های امنیتی اروپا و پیشنهادات برای تضمین های امنیتی دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید