سه نفر از عوامل حادثه تروریستی ایذه هنگام خروج از مرز باکو دستگیر شدند


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911902

معاون رئیس جمهور گفت: سه نفر از عاملان حادثه تروریستی ایذه هنگام تلاش برای خروج از مرز باکو دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی ایذه اظهار داشت: سه نفر از عاملان حادثه تروریستی ایذه هنگام تلاش برای خروج از مرز باکو دستگیر شدند و هستند. بازگشت به اهواز

وی ادامه داد: مطمئن باشید هر فردی که در این حادثه دخیل باشد را دستگیر کرده و از آنها انتقام خواهیم گرفت.

رضایی گفت: از مقامات قضایی می خواهیم این مجرمان شهرستان ایذه را در حضور مردم مجازات کنند.

وی با ذکر دلاوری های ایذه ای در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، یادآور شد: ایذه ای، قهرمان همیشه روی پای خود ایستاده است و با شهادت فرزندانش سرگردان نخواهد شد و راه تاریخی خود را ادامه خواهد داد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: به نمایندگی از رئیس جمهور در ایذه حضور داشتم و بررسی همه ابعاد این حادثه خونین را تا مشخص شدن ابعاد آن پیگیری می کنم.

گفت: خوبان به چه جرمی به ایذه تیراندازی کرده اند؟ مردم ایذه از زمان آزادی مشروطه تا حادثه 15 کرداد و از پیروزی شکوهمند 22 بهمن تا اخراج صدام از سرزمین ایران اسلامی همواره یکی از کانون های تاریخ ساز بختیاری بوده اند. . آیا دشمن می تواند ایذه را شکست دهد؟ آیا می تواند باعث ناراحتی از چهره نورانی مردم ایذه شود؟

رضایی با بیان اینکه امروز عزادار هستیم، گفت: غم امروز در دل ما نشسته است اما ایذه روی پای خود ایستاده و به راه خود ادامه می دهد و هیچ دشمنی نمی تواند ایذه را به زانو درآورد.

وی با بیان اینکه به آمریکا و اروپا سیلی می زنیم، گفت: امروز با تحریم های اقتصادی و سیلی زدن به آمریکا و اروپا و صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت مواجه هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: وقتی در شاهچراغ، ایذه و اصفهان حادثه ایجاد می کنند، می گویند آیا ایران سوریه و لبنان می شود؟ در حالی که دشمن فریب خورده است. دشمن بداند که او را بیرون می کنیم و با قدرت نظامی اقتصاد را هم درست می کنیم.

وی افزود: دشمن متوجه تحولات و اصلاحات جدی در فرهنگ و اقتصاد ایران شده است. قصد دارد دموکراسی، برادری و عشق بین دولت ها و مردم را از بین ببرد.

رضایی با بیان اینکه اعتماد مردم به دولت از بمب اتم برای دشمن خطرناکتر است، گفت: دشمن می خواهد ارتباط مردم، دین، رهبر و دولت را قطع کند چرا که اگر این انقلاب، نظام و دولت به مردم متصل است، از ده ها بمب اتمی و هیدروژنی خطرناک تر است و به همین دلیل ناامن شده اند و پشت سر معترضان هستند.

وی تاکید کرد: معترضان در این کشور حق دارند حرف بزنند و این حق مردم است. در کل انقلاب آمد تا صدای مردم به گوش دولتمردان برسد.

رضایی تصریح کرد: همانطور که مردم در انتخابات شرکت می کنند، از سوی دیگر اگر حرفی برای گفتن دارند، انقلاب به آنها گفته است که افکار خود را به صورت مسالمت آمیز و قانونی به سران حکومت بیان کنند.

وی ادامه داد: در حادثه تروریستی ایذه دشمن از دو طرف به یک میدان تیراندازی کرد و در حال حاضر سه نفر از بسیجیان مجروح هستند که در بیمارستان های اهواز تحت معاینه هستند. به دوستانم می گویم چرا این فیلم ها را پخش نمی کنید؟

رضایی گفت: چرا دوچرخه سوارهایی که به دوربین ها شلیک کردند را نشان نمی دهید و آنها را خاموش نمی کنید؟ الان بحث فضای مجازی و جنگ افکار عمومی جنگ بسیار مهمی است.

وی گفت: موتورهای نیروهای بسیجی را تکه تکه کردند. باید به سه بسیجی که در این حادثه مجروح شدند نشان دهید تا مردم بفهمند که چگونه بسیج و سپاه و ارتش در کنار مردم در خون خود غلت می زنند.

رضایی در عین حال خاطرنشان کرد: بار دیگر از طرف مقام معظم رهبری، دولت، آقای رئیسی و خودم تسلیت می گویم که مثل شما غمگین هستیم و احساس می کنم فرزندم را از دست داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید