سوال مهم مدیران پرسپولیس درباره این خرید جنجالی

سوال مهم مدیران پرسپولیس درباره این خرید جنجالی

پس از جدایی یورگن لوکادیا از پرسپولیس، مدیران باشگاه پرسپولیس برای تقویت خط حمله پرسپولیس با لئاندرو پریرا قراردادی یک و نیم ساله امضا کردند. با این حال، عملکرد ضعیف مهاجم برزیلی نشان داد که او با آنچه هواداران پرسپولیس و فوتبالدوستان انتظار داشتند فاصله زیادی دارد.

آمار ناامید کننده پریرا

پریرا که با سابقه بازی در گامبا اوزاکای ژاپن به پرسپولیس آمده بود، پس از آزاد شدن ITC می تواند از هفته نوزدهم لیگ برتر به طور رسمی برای پرسپولیس بازی کند اما در مجموع 11 بازی لیگ برتر. ، پرسپولیس تنها در 9 بازی به میدان رفته است که این تعداد دقایق بازی به 326 دقیقه در لیگ رسیده است. یعنی او در 33 درصد از کل دقایق لیگ برتر پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده است. این مهاجم برزیلی تنها یک پاس گل و یک گل در کارنامه خود به ثبت رسانده است که از این نظر آمار بسیار ضعیفی است، این در حالی است که پرسپولیس در این 11 بازی لیگ برتر در مجموع 22 گل به ثمر رسانده است. پریرا در دو بازی حذفی جام حذفی برای پرسپولیس به میدان رفت و تنها یک پاس گل داد و آمار ناامیدکننده ای را از این نظر به ثبت رساند.

دستمزد 60 میلیاردی روی دوش پرسپولیس

در صفحه 11 قرارداد پریرا با پرسپولیس در ماده 7 مبلغ و مدت قرارداد ذکر شده است که بر اساس آن برای یک فصل و نیم این بازیکن یک میلیون و 100 هزار دلار دریافت می کند که 360 هزار دلار آن برای نیمه دوم سال 1401 است. 02 و 740 هزار دلار مربوط به فصل 1402-03. این بند با مفاد قرارداد ادامه می یابد. نکته جالب اینجاست که باشگاه پرسپولیس در بندهای 2-7 صفحه 14 قرارداد رسماً متعهد به پرداخت مالیات قرارداد شده و مبالغ پرداختی را خالص اعلام کرده است. اگر دستمزد پریرا را با نرخ دلار محاسبه کنیم و مبالغ مالیاتی که پرسپولیس حاضر به پرداخت آن شده است را به آن مبلغ اضافه کنیم، علاوه بر پاداش، این مهاجم برزیلی کم تاثیر حدود 60 میلیارد تومان برای پرسپولیس هزینه داشته است.

علاوه بر این قرارداد، پاداش هایی مانند 10000 دلار برای قهرمانی در لیگ برتر در فصل 02-1401، 8000 دلار برای قهرمانی در جام حذفی در فصل 02-1401، 15000 دلار برای قهرمانی در فصل 03-1402 و 8000 دلار برای قهرمانی در جام حذفی در نظر گرفته شده است. حذف فصل 03، 15 هزار دلار برای آقای گلی در لیگ برتر و 30 هزار دلار برای قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا.

بررسی گل ها و دقایق بازی پریرا و نظر برخی از پیشکسوتان پرسپولیس نشان می دهد این مهاجم برزیلی که در دوران رضا درویش و با قراردادی سنگین به پرسپولیس آمده است، از نظر فنی وضعیت خوبی ندارد و عملا نمی تواند به پرسپولیس کمک کند. اینکه پرسپولیس به عنوان یک کانون هواداری برای ارتقای کیفیت فنی خود بازیکنان خارجی جذب می کند، نکته بسیار مثبتی است که می تواند روی کیفیت فنی لیگ تاثیر بگذارد، اما سوال اینجاست که چرا مدیران پرسپولیس باید یک میلیون و 100 هزار دلار قرارداد ببندند. به علاوه چند جایزه 10000 دلاری برای بازیکن خارجی که عملکرد فنی ضعیفی دارد به خدمت می گیرد؟ پریرا که نیم فصل در پرسپولیس بود چه تاثیری در قهرمانی این تیم در لیگ و جام حذفی داشت و با او قرارداد یک میلیون و 100 هزار تومانی بسته شد؟

با توجه به اینکه سهمیه استفاده از بازیکنان خارجی در فصل آینده افزایش یافته به نظر می رسد مسئولان پرسپولیس باید برای جذب بازیکن وسواس بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید