10 سوال مهم باشگاه پرسپولیس از تراکتورسازی درباره اتفاقات جنجالی تبریز


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840579

باشگاه پرسپولیس با طرح سوالات، ابهامات و نکاتی پیرامون حواشی دیدار با تراکتورسازی، باشگاه تبریز را مطرح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، باشگاه تراکتورسازی میزبان این بازی است که مسئولیت اصلی حواشی را بر عهده دارد و باید پاسخگوی سوالاتی که در روزهای اخیر از اهالی فوتبال پرسیده شده است. سوالاتی که انتظار می رود بر اساس واقعیت های اتفاق افتاده به آنها پاسخ داده شود.

اما نکته مهمی که قبل از طرح سوال باید به آن توجه کرد این است که به هیچ وجه نمی توان آنچه را که در حاشیه یک مسابقه فوتبال رخ داد به یک شهر یا قومیت نسبت داد. از آنجایی که تیم فوتبال تراکتور نمی تواند نماینده همه ترک ها و حتی تبریز باشد، بدون شک گروه های قابل توجهی در این شهر هستند که نه تنها به تراکتورسازی علاقه دارند، بلکه به فوتبال نیز علاقه مند هستند.

اما برخی از سوالات، ابهامات و نکاتی که بی پاسخ مانده است:

1 قبل از شروع بلیت فروشی، باشگاه تراکتورسازی تاکید کرد: هواداران بدون خرید بلیت از طریق سامانه به ورزشگاه نروند. چون در ورزشگاه بلیت فروشی به صورت دستی و اینترنتی انجام نمی شود.» اما آنچه در ورزشگاه یادگار امام (ره) دیده شد موضوع دیگری بود و باجه های بلیت فروشی با دریافت کد ملی برای تماشاگران بلیت صادر می کردند. در همین حال هواداران استقلال به دلیل 30 درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی نتوانستند برای تماشای بازی تیم خود وارد ورزشگاه شوند. باشگاه تراکتورسازی که بلیت فروشی دارد باید پاسخ دهد که چرا به این تعهد عمل نکرده است.

2. ساعتی قبل از شروع مسابقه، ستوده نژاد، مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در گفت وگویی در ورزشگاه یادگار امام (ره) گفت: «بلیت فروشی فقط برای طبقه پایین است» و «طبقه پایین». 46000 صندلی دارد.” واضح است که حتی در طبقه همکف هم تعداد نفرات بسیار بیشتر از 46000 نفر بود و قبل از مسابقه برخلاف تصمیم قبلی درهای طبقه دوم ورزشگاه باز بود. چرا باشگاه تراکتورسازی به عنوان میزبان مسابقه اجازه چنین رویدادی را داده است؟

3. با توجه به فروش اینترنتی بلیت (بلیت در ورزشگاه هم صادر شد) طبیعتا امکان فروش بیش از 46000 بلیت وجود نداشت. اما ناظران تخمین می زنند که حداقل 60000 نفر وارد ورزشگاه شدند. این حداقل 14 هزار نفر چگونه از گیت های الکترونیکی که باشگاه تراکتورسازی قبلاً اعلام کرده بود تجهیز شده است عبور کردند؟ این سوال به این دلیل مطرح می شود که در ورزشگاه آزادی اگر بارکد بلیت با بارکد تعیین شده برای دروازه یکی نباشد، هوادار نمی تواند از ورودی عبور کند و معلوم نیست این هزاران هوادار بدون بلیت چگونه می توانند به یادگار برسند. ورزشگاه امام

4. هوادارانی که بدون بلیط وارد ورزشگاه شده اند چک می شوند؟ این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که اجازه ورود بطری ها به ورزشگاه را ندارند، اما در دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس در دستان هواداران، بطری های زیادی دیده شد و این شایعه را ایجاد کرد که بسیاری از هواداران به دلیل عدم امکان بازدید از سکوها. ازدحام بیش از حد در بیانیه باشگاه تراکتورسازی آمده است: ورود افراد بدون بلیت ممنوع خواهد بود. آیا باشگاه به تعهد خود وفادار است؟

5. کارمند «فرهنگی» باشگاه تراکتورسازی در تازه ترین اظهارات کارکنان باشگاه عنوان می کند: پس از اتفاقات دیدار تیم های تراکتورسازی و پرسپولیس، وضعیت سکوها را به دقت بررسی و رصد کردیم. مشخص شد که هواداران پرسپولیس جزو هواداران تراکتور بودند و عامل اصلی تنش روی سکوها بودند.

آیا بین این دو جمله تناقضی وجود ندارد؟ اول اینکه گفته می شود هواداران پرسپولیس به سمت بازیکنان خودشان (مخصوصا آلیشیا) سنگ پرتاب کردند. سپس گفته می شود دلیل تنش برخورد عالیشاه با هواداران تبریزی در بازی مهندسی مکانیک است (به اشتباه گفته اند گسترش فولاد). پرسپولیسی های «تأثیرگذار» بالاخره سنگ پرتاب کردند یا هواداران تراکتور که از بازی های قبل از آلیشیا عصبانی بودند؟

6. یکی دیگر از کارمندان باشگاه تراکتورسازی مدعی است 10 دقیقه پس از خروج بازیکنان پرسپولیس از زمین، شرایط برای برگزاری مسابقه مهیا است. اگر شرایط را پرسپولیس ده دقیقه بعد از خروج از زمین مهیا کرده بود، چرا مهدی کیانی، محمدرضا اخباری و سایر بازیکنان تراکتورسازی پس از خروج از زمین با 20 دقیقه گردش در ورزشگاه سعی کردند هواداران را آرام کنند؟

7. اگر ده دقیقه بعد از پایان بازی شرایط برای بازی مهیا بود چرا داور برای ادامه مسابقه وارد زمین نشد؟ منطقی است که بگوییم داور منتظر پرسپولیسی ها بود؟ زیرا در چنین مواقعی اگر داور شرایط را برای مسابقه مهیا بداند وارد زمین می شود و اگر تیمی برای بازی حضور نداشته باشد تخلف کرده است. آیا پس از پایان مسابقه، داور برای ادامه مسابقه در محل توقف مسابقه (در میانه زمین) حاضر شد؟

8. اگر ده دقیقه بعد از پایان مسابقه شرایط مسابقه مهیا بود، پس چرا سرمربی پرسپولیس با همراهی یگان ویژه، مهدی کیانی، ساغلام و همچنین با کلاه ویژه پلیس از پله ها پایین رفت؟ آیا چنین وضعیتی «شرایط فراهم شده برای نظارت بر بازی» را نشان می دهد؟

9. در صورتی که باشگاه تراکتورسازی مدرکی دال بر نقش هواداران پرسپولیس (یا تیم دیگری) در اختلاف این دیدار داشته باشد، می تواند ارائه دهد. یکی از راهکارها این است که باشگاه تراکتورسازی عکس این افراد را منتشر کند و با مقایسه عکس ها با سیستم فروش بلیت، کد آن را استخراج و در اختیار سامانه فروش بلیط در ورزشگاه آزادی (توسعه و تجهیز) قرار دهد تا این افراد با این کار شناسایی شوند. ملی پوشان بارها برای تماشای بازی پرسپولیس به ورزشگاه «آزادی» رفته اند. آیا این کار انجام خواهد شد؟

10. با فرض اینکه هواداران پرنفوذ پرسپولیس در جریان مسابقه یک بطری آب به زمین پرتاب کردند، شعارهای قبل از بازی، پرتاب لیزر و اتفاقات پیرامون یحیی گل محمدی کار آنها بود یا کی؟ آیا بهتر نیست هر باشگاه میزبان مسئولیت اتفاقات رخ داده را بر عهده بگیرد؟ شاید این راهی برای کاهش تنش بازگشایی ورزشگاه ها باشد و همه را یک بار برای همیشه با واقعیت روبرو کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید