باشگاه تراکتورسازی و سازمان لیگ مسئولیت حوادث تبریز را بر عهده دارند/ این پرونده را به راحتی از دست نمی دهیم


ساعت: 22:46
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840198

مدیرعامل پرسپولیس با انتقاد از میزبانی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه تراکتورسازی، از اعضای تیم بابت اتفاقات ورزشگاه تبریز عذرخواهی کرد و در این خصوص رای عادلانه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ رضا درویش مدیرعامل باشگاه گفت: نمی دانیم به چه کسی شکایت کنیم. او مجری تشکیلات لیگ است و صفر تا صد این مشکل را آنها باید بر عهده بگیرند. از سوی دیگر باشگاه تراکتورسازی و هیئت فوتبال استان میزبان توضیح دهند که چرا این اتفاقات وحشتناک رخ داده است که ممکن است به قیمت جان یک یا چند نفر تمام شود؟ آیا این تفاوت دارد که از فوتبال لذت ببریم؟ پس چرا تماشاگران میزبان را با جنگ اشتباه گرفتند؟ این یک جنگ یک طرفه است که پرسپولیس را فقط به سنگ می اندازند و ناظر و مسئولان برگزاری باید پاسخ دهند که چرا با وجود این شرایط اجازه دادند بازی شروع شود و ادامه پیدا کند.

وی افزود: طبق آیین نامه باید 30 درصد بلیت ورزشگاه ها فروخته می شد، ابتدا مسئولان برگزارکننده باید توضیح دهند که آیا این تعداد تماشاگر 30 درصد ورزشگاه است؟ اگر کسی بخواهد بگوید این 30 درصد برآورده شده است، دیگر درخواستی نداریم. 50 درصد بود؟ حتی 70 درصد بود؟ ورزشگاه تقریبا 100 درصد پر بود. چرا این همه تماشاگر به ورزشگاه آمدند؟

درویش گفت: وقتی مسئولان برگزاری بازی با این شرایط مواجه شدند چرا اجازه دادند بازی برگزار شود؟ چرا داور اجازه داشت برای شروع بازی علامت بدهد؟ می توان گفت که هیچ شرایطی برای بازی وجود ندارد و تا زمانی که شرایط مناسب ایجاد نشود و یا حتی بازی از ابتدا لغو شود، بازی برگزار نخواهد شد. از ابتدا مشخص بود که بازی تحت کنترل شما نیست.

وی همچنین تاکید کرد: موضوع بسیار مهم دیگر سلامت و جان بازیکنان و کادر فنی تیم پرسپولیس بود. مسئول حوادث ورزشگاه تبریز کیست؟ اگر اتفاق بدتری می افتاد چه کسی جواب می داد؟ تخلفات و ناکارآمدی برگزارکنندگان یکی دوتا نیست. در ابتدا، شما نمی توانید بر اساس یک قطعنامه موجود عمل کنید. شما گفتید 30 درصد اما سه برابر تماشاگران به ورزشگاه آمدند. این اولین مصدومیت است. دومین عیب این است که در مواجهه با این وضعیت نمی‌توانستید بازی را انجام دهید، اما از انجام آن سرباز زدید. مصدومیت سوم که برای من خیلی عجیب است، وقتی می بینی تیم من کاملاً غرق شده و همه چیز غیرعادی است و تمرکز خود را از دست داده است، اصرار می کنی که بازی را دوباره حفظ کنی. فقط برای پوشاندن ناکارآمدی ها و ضعف های خود. این واقعا غیر قابل بخشش است. به جای اینکه اشتباه خود را بپذیرید، اصرار به تکرار آن داشتید.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: می دانستید قوانین چه می گوید، در بازی ای که این همه سنگ پرتاب شد، همه کادر فنی و بازیکنان ما مورد حمله قرار گرفتند و جانشان در خطر بود، اصرار دارید آن را حفظ کنید! . فقط به این دلیل که شما عملکردی را گزارش می دهید که ما میزبان بازی هستیم. از مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی هم تعجب می کنیم. جناب آقای سهرابی عزیز، همه ایران بازی را دیدند و فهمیدند مشکلات از کجا شروع شد. بعد می گویید بازیکنان پرسپولیس تنش ایجاد کردند؟

وی ادامه داد: سرمربی ما از بدو ورود به ورزشگاه و پرتاب سنگ به سمت او فحش هایی شنید که واقعاً باید بپرسیم چرا؟! سپس باران سنگ بر سر بازیکنان ما بارید که خدای مهربان به کسی برخورد نکرد. آقای سهرابی می دانید که سرمربی و کاپیتان تیم شما بعد از بازی میکروفون را گرفتند و از هوادارانتان خواستند در صورت ادامه رفتارشان به پیروزی پرسپولیس رای بدهند اما این تنش روی سکوها ادامه داشت.

درویش خاطرنشان کرد: آقای سهرابی گفت که امنیت ورزشگاه در چند دقیقه برقرار شد. حال ما این سوال را داریم که چه یقینی وجود دارد که وقتی می خواهند سرمربی ما را از جایگاه ویژه در رختکن بیاورند، حتی با حضور مهدی کیانی و چند افسر نظامی، سنگ، صندلی و اشیاء مختلف به سمت آنها پرتاب می شود. ? ما در مورد خودمان صحبت نمی کنیم و فیلم این اتفاقات در تمام رسانه ها و تلویزیون پخش شده است. لطفا به این راحتی حقایق را تحریف نکنید و به جای طراحی سعی کنید رفتار بینندگان خود را اصلاح کنید.

وی با اشاره به ضعف سازمان لیگ در اتفاقات هفته های اخیر گفت: این لیگ پر از تناقض است، مشخصا این تناقضات بسیار عادی شده است. این هفته صد در صد تماشاگران در یک استادیوم حضور خواهند داشت و در ورزشگاهی دیگر در بازی تیمی کم طرفدار و در همان پایتخت بازی تیم پیکان را بدون تماشاگر انجام خواهید داد. هفته گذشته در سیرجان اجازه حضور تماشاگران ما را ندادید اما دیروز ورزشگاه 100 درصد پر بود.

وی گفت: سوال من این است که چرا اجازه نمی دهید تماشاگران ما به سیرجان بیایند که مشکلی ندارد و همیشه در امنیت کامل بوده و بعد از این هفته ورزشگاه صددرصد پر می شود.من به این موضوع بدبین هستم. رفتار لیگ خنثی است. در هفته ای که تیم من نیاز به حمایت تماشاگران دارد و ما میزبان هستیم، شما بدون تماشاگر بازی می کنید، اما هفته آینده که مشخص است پرسپولیسی ها اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند و جرات حضور در ورزشگاه را ندارند. استادیوم از ترس تو بگو جانش 30% و 100% است ورزشگاه پر است. تو خودت را جای من گذاشتی واقعاً می گویید در این تصمیم گیری ها غرض نیست؟ پشت صحنه نیست؟ شما به کل این تناقض بدبین نیستید و می گویید همه اینها تصادفی است. دو حالت وجود دارد؛ یا در برگزاری مسابقات بسیار ناتوان هستید یا سوء نیت وجود دارد.

درویش گفت: این فوتبال تمام شد، این بازی ها برگزار می شود اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئولیت مهمی دارند. به نظر من این اولین مسئله است و این حفاظت از جان انسان هاست که دیشب نتوانستید انجام دهید، جان همه اعضای تیم من به شدت در خطر بود. شما حتی جان بازیکنان تیم تراکتورسازی را به خطر انداختید.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: از این پرونده به راحتی عبور نخواهیم کرد، بنابراین مطمئن نیستیم که در این پرونده عادلانه قضاوت نخواهیم کرد، کوتاه نخواهیم آمد و مطمئن هستیم که این موضوع را تا زمان «ما» پیگیری می کنیم. کشور باشگاه تراکتورسازی نیست، کشور ما سازمان لیگ و فدراسیون است، این بار آنها نمی توانند خود را توجیه کنند، صفر تا صد این اتفاقات بر عهده برگزارکننده مسابقه بود و ما این را ارائه می دهیم تا زمانی که ما مطمئن شوید که 100 درصد حقوق باشگاه رعایت شده است.

وی ادامه داد: باشگاه تراکتورسازی، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید از اعضای تیم ما که در این شرایط جان خود را به خطر انداختند عذرخواهی کرده و دلجویی کنند. اگر این کار را نکنند، من باید این پرونده را از هر منبعی پیگیری کنم و ثابت کنم که چه ظلم بزرگی در حق بازیکنان و کادرفنی ما انجام شده است. این مورد نباید مثل اتفاقات بازی با سپاهان باشد که ما به آنجا رفتیم و هواداران این تیم برای ما مشکل و حواشی ایجاد کردند و بعد از خانه محروم شدیم. البته اگر پارسال آنجا بودم این جمله را قبول نمی کردم. فدراسیون فوتبال باید همه حقوق پرسپولیس را بدهد و عادلانه رای بدهد و اعضای تیم ما هم باید با کسانی که بی خیال جان خود را به خطر می اندازند، آرامش داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید