دومین بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات بازی با تراکتورسازی؛ وحشت ورزشگاه تبریز، نتیجه یک مسابقه به قیمت جان انسان ها


ساعت: 01:25
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840081

باشگاه پرسپولیس در واکنش به اتفاقات بازی با تراکتورسازی بیانیه دیگری صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باشگاه پرسپولیس در واکنش به اتفاقات بازی با تراکتورسازی دومین بیانیه را صادر کرد و این اتفاقات را نتیجه بی مسئولیتی مسئولان برگزاری این بازی دانست. در بیانیه پرسپولیس آمده است: فوتبال ایران امشب (پنجشنبه) شب دردناکی را سپری کرده است و اتفاقی که افتاده نتیجه یک مسابقه است به هر قیمتی فارغ از امنیت اعضای تیم. این دیدار شرایط شروع دوباره را نداشت و مصدومیت بزرگی به فوتبال ایران وارد شد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، این باشگاه به اتفاقات رخ داده در تبریز در جریان دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی واکنش نشان داد.

باشگاه پرسپولیس در اسرع وقت به مراجع ذیربط شکایت خواهد کرد اما موضوع فراتر از این مسائل است و باید اقدام جدی صورت گیرد تا حداقل فوتبال صحنه چنین رفتارهایی که شعارهای نژادپرستانه و هجمه هایی با هدف ضربه زدن بود، نباشد. بخش هایی از آن

امیدواریم پرسپولیس این بار به خاطر اتفاقی که سال گذشته برای تماشاگران شهری دیگر افتاد محروم نباشد.

باشگاه پرسپولیس پیش از این نگاه مثبت و شفاف خود را به شهر و تبریزی ها نشان داده است. چه چیزی بیشتر از مشتاق میزبانی بیرون از خانه خود در این شهر و در میان هموطنان تبریزی. مطمئناً چنین اتفاقاتی به چنین احساس تعلق آسیبی نمی رساند. بررسی حقوقی اتفاقات این بازی موضوعی جدا از این موضوعات است.

شرایط نامناسب برای برگزاری این مسابقه حتی قبل از شروع آن مشهود بود. حضور بیش از 30 درصدی تماشاگران در دره ورزشگاه، فحاشی، شعارهای نژادپرستانه و حمله با سنگ و اشیاء دیگر از قبل از بازی آغاز شد و مشخص بود که نمی توان اوضاع را کنترل کرد. قبل از بازی وقتی یحیی گل محمدی و دستیارش برای بررسی شرایط زمین حاضر شدند با این سوال مواجه شدند که سنگ باعث آسیب دیدگی کمک مربی پرسپولیس از کناره شده است.

این روند زمانی ادامه پیدا کرد که بازیکنان قبل از شروع مسابقه بدن خود را گرم کردند و سنگ پرتاب شد. نمایندگان پرسپولیس نسبت به فراهم نشدن شرایط معیشتی تیم فوتبال پرسپولیس به ناظر مسابقه هشدار دادند. همه قوانین بین المللی و داخلی در این شرایط تکلیف را مشخص می کنند، اما بازی بدون این مشکلات شروع شد تا حل شود!

در طول مسابقه فحاشی ها، توهین ها و سنگ اندازی ها ادامه داشت و با ضربات کرنر شدت می گرفت. ترابی، علی‌چاه و رضاییان از جمله بازیکنان پرسپولیس بودند که با پرتاب سنگ و اشیا به گوشه‌ها هدف قرار گرفتند و مصدوم شدند. در نیمه دوم شرایط به طور قابل توجهی بدتر شد. سرمربی پرسپولیس که در ابتدای بازی هنگام رفتن به سکوها مورد توهین و حمله قرار گرفته بود، علیرغم اسکورت نیروهای انتظامی و همراهانش، با وجود تلاش مسئولان بازی برای پرتاب اشیا و سنگ، نتوانست در رختکن حاضر شود. این به تنهایی کافی بود تا مشخص شود که مسابقه ادامه نخواهد داشت. در نیمه دوم حتی بازیکنان ذخیره هم به دلیل بلاتکلیفی نتوانستند برنامه گرم کنند. اعضای تیم فوتبال پرسپولیس مجبور شدند در تمام این مدت بازی را ادامه دهند تا جانشان سالم بماند. مشخص است که اقدامات لازم قبل از مسابقه روی سکوها برای برگزاری سالم این بازی انجام نشده است. البته در تمام این مدت پلیس و نیروهای ویژه تمام تلاش خود را کردند. بر اساس گزارش های خبری و شاهدان عینی، بینندگان حتی به درخواست های تیم خودشان هم توجهی نکردند که گواه بدتر شدن وضعیت است.

در دقیقه 60 بازی داور مجبور به توقف بازی شد، این بار با وساطت ناظر بازی بدون مشکل شروع شد، اما پنج دقیقه بعد همان مشکلات تکرار شد که داور دستور به پایان بازی و رفتن داد. به رختکن

شرایط به گونه ای بود که وقتی 30 دقیقه بعد از دستور داور برای خروج از زمین، ماموران یحیی گل محمدی با وجود اسکورتی که صورت گرفت و کلاه به او داده شد، سعی کردند یحیی گل محمدی را به رختکن منتقل کنند. سنگ ها و اشیایی که به او آسیب می رساند قرار داده شده است. مامور حراست پرسپولیس هم مجروح شد و عکاس و فیلمبردار با سنگ به دستش اصابت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید