سورپرایز ویژه برای بازماندگان استوک 1402

سورپرایز ویژه برای بازماندگان استوک 1402

در پی ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری در سال 1383 و تصویب توزیع گسترده سهام شرکت های صدر بر اساس اصل 44 قانون اساسی در آبان ماه 1389، طرح توزیع سهام به تصویب وزیران رسید. . این موضوع سپس به عنوان یکی از موارد اصلی و مهم در مواد 34 تا 38 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی معرفی شد. این طرح با هدف توزیع عادلانه و متوازن ثروت و سهام در بین جامعه و افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی مردم اجرا می شود.

بازماندگان سرمایه با این شماره تماس بگیرند
البته به گفته مسئولان دو روز طول می کشد تا تمام سود واریز شود و البته گروهی این سود را دریافت نمی کنند، مشکلی که شرکت سپرده گذاری مرکزی در این باره اعلام کرد: مردم سرمایه دریافت نمی کنند. سود سهام به چند دلیل، که شامل دلایل دریافت است. عدم پرداخت سود به عدالت را می توان به شش مورد «درج اشتباه شماره حساب بانکی، حساب مشترک بانکی، حساب قدیمی، حساب بلندمدت، مسدود شدن حساب بانکی و وجود حساب ارزی» نسبت داد. سهامداران عدالت همچنان با مشکل مواجه هستند. یک شماره سجم معتبر که این افراد می توانند جهت دریافت سود در دوره های بعدی در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) ثبت نام کنند. همچنین تماس مرکز سپرده گذاری مرکزی با شماره 1569 آماده پاسخگویی به سوالات می باشد. سهامداران

واریز فاز اول سود سهام عدالت از ساعات اولیه صبح دیروز به حساب 45 میلیون نفر از سهامداران آغاز شد و قابل برداشت است.

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام سرمایه مربوط به سال مالی منتهی به 8 اسفند 1401 شرکت های سرمایه پذیر طی دو مرحله به حساب صاحبان سهام واریز می شود.

واریز فاز اول سود سهام عدالت سال مالی منتهی به 8 اسفند 1401 به شرکت های سرمایه به حساب سهامداران عدالت از صبح روز 23 آذرماه آغاز شد و به گفته مسئولان، بانک ها تا 48 ساعت برای واریز سود سهام عدالت وقت خواهند داشت. سود سهام همه سهامداران

صاحبان پرتفوی سهام 492 هزار تومانی 681 هزار تومان، 532 هزار تومان 736 هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی 1.385 هزار تومان سود دریافت می کنند. مبالغ فوق در حساب می باشد و مابقی سود سهام عدالت پس از اتمام واریز شرکت های سرمایه گذاری تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

در مجموع 49 میلیون نفر در کشور سهامدار هستند که 3.7 میلیون نفر از آنها در 16 سال گذشته فوت کرده اند و سود این سهامداران ذخیره شده است و پس از انحصار وراث و واگذاری اجباری سهام به وراث این سود برای ذی نفعان است واریز شود.

برای هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم سود در این مرحله واریز خواهد شد.

به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه صندوق، بیش از یک میلیون سهامدار همچنان با موضوع شماره شبای معتبر مواجه هستند. این افراد می توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) طی دوره های بعدی نسبت به دریافت سود اقدام کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه اوراق بهادار، 3 شرکت گروه مپنا، انرژی فجر خلیج فارس و گروه سرمایه گذاری صنعتی ایران، سود سهامداران را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند. امسال باید سود را به این دسته از سهامداران پرداخت کنند تا بتوانیم تا پایان سال تمام سود سهامداران عدالت را به حساب آنها واریز کنیم.