سورپرایز ویژه دولت برای بازنشستگان

سورپرایز ویژه دولت برای بازنشستگان

برای سال 1402 افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد، دستمزد مستمری بگیران و بازنشستگان تصویب شد. در همین زمینه، اواسط اردیبهشت ماه، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه به مستمری بگیران و بازنشستگان عزیز همزمان با حقوق اردیبهشت پرداخت می شود.

همانطور که موسوی اعلام کرد برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری افزایش در سال 1402 معادل 21 درصد مستمری پایان اسفند ماه 1401 به اضافه مبلغ ثابت 2507880 ریال خواهد بود.

رئیس عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای حمایت از معیشت مستمری بگیران، مزایای جانبی مستمری بگیران در سال جاری افزایش چشمگیری داشته و میزان کمک هزینه مستمری بگیران و مسکن مستمری بگیران و مستمری بگیران نیز 21 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که حقوق پایه کارگران سال 1402 در آخرین جلسه شورای عالی کار در سال 1401 بدون احتساب مزایا و بدون سابقه کار حداقل پنج میلیون و 308 تومان تعیین شد.

در حالی که طی روزهای اخیر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که روند پرداخت حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران این سازمان طبق روال معمول و اعلام قبلی از 30 اردیبهشت ماه با افزایش حقوق آغاز شده است، امروز در اخباری پایگاه اطلاع رسانی دولت از اعلام افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی معاون اول خبر داد.

همانطور که اعلام شد از تاریخ 1/1/1402 کلیه مستمری های سابقه کار، مستمری های از کارافتادگی و مستمری های بازماندگان عمومی مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال 1401 برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان چهل و یک میلیون و هفتم تعیین شده است. یکصد و نود و هفت هزار و پانصد (41.797.500) ریال و مشمولان ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنها به تناسب سنوات پرداخت حق بیمه تعیین می‌شود، در پایان اسفندماه 1300 مستمری آنان 27 درصد افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید