سیدحسن خمینی: اگر احساس کنیم فقر ظلم است، به تجاوز می انجامد/ انقلاب اسلامی ملت ایران «انقلاب محرومان» بود.

سیدحسن خمینی: اگر احساس کنیم فقر ظلم است، به تجاوز می انجامد/ انقلاب اسلامی ملت ایران «انقلاب محرومان» بود.

سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان شورای اسلامی با تبریک میلاد امیرالمومنین (ع) و ایام فرخنده دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران بی شک انقلاب محرومان و مستضعفان بود. ضعف به معنای فقر نیست. ضعف فقر ناشی از ظلم است. اگر فقر را نتیجه اعمالم ببینم، پرخاشگر نمی شوم، اما فقری که احساس ظلم می کنم، به پرخاشگری می انجامد.

به گزارش جماران، وی با اشاره به اینکه در رژیم پهلوی ظلم مضاعف وجود داشت، افزود: انقلاب دین برای طبقه محرومی که آن را به وجود آورد، نتیجه داد. دهقانانی که با امکانات و توجه انقلاب بزرگ شدند. البته دشمنان خارجی ما هم بیکار ننشسته اند.

وی با اشاره به بخش هایی از وصیت نامه مالک اشتر تاکید کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) در عهد مالک از اقشار مختلف مردم یاد می کند و آخرین قسمتی که با تعبیر خاص خود به آن اشاره می کند «طبقه پایین» است. معنای خاص امیرالمومنین (ع) «الله الله فی الطبقه» است و بسیاری گفته اند به بسم الله توجه کن، اما ممکن است کلمه ای باشد که اهمیت را بیان کند.

سید حسن خمینی افزود: این افراد بر دوش جامعه حق دارند. این تعبیر برگرفته از قرآن است که می فرماید چاره ای ندارند; آنها به بن بست رسیده اند و نمی توانند مشکلات خود را به تنهایی حل کنند. بعضیاشون یه گوشه می ایستن، معتبرن، باید بری پیششون.

گفت: امیرالمومنین (ع) به مالک فرمودند که برای خیانت راه، اتاق شیشه ای است. ما سر سفره مردم هستیم. اتاق ها را شیشه ای کنید و دیوارها را نازک کنید. بدون شک بسیاری از مشکلات ناشی از اقدام نظامی و تحریم است، اما باید بیش از این انتظار و امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید